Summa sidvisningar

onsdag 2 maj 2018

Att motstå frestelser

 På jobbet är det fler frestelser än någon annanstans.
Men jag har bara mig själv att skylla för det är ju jag som bakar dom....

Idag blev det vaniljrutor och biskvier.
Men jag smakar inte ens, så många poäng och dessutom så onödiga poäng.

Är faktiskt inga problem alls att låta bli godsakerna.
Men nog ser det gott ut allt.
Det var de också sa dom som åt 😄
 Jag åkte (som så ofta) ifrån min matlåda.
Men det löste sig med en burk soppa när jag ändå skulle handla innan jobbet i morse.
2 points i soppan och säkert minst 10 i en biskvi.
Det är nästan halva dagens ranson av points.

 Efter jobbet kom jag hem till ett skinande rent, nystädat hem och en riktigt god middag!
Fiskburgare med recept från viktväktarna .
Så sjukt gott och det bästa av allt är att jag får det i matlådan till lunch imorgon också.

Gäller att komma ihåg att ta med den bara.

När maten sjunkit gav jag mig ut på en promenad.
Sprang lite och gick lite.
Känns hur bra som helst.
Ännu skönare är att träningsbyxorna sitter kvar utan att rulla ner sig och lägga sig under magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar