Summa sidvisningar

lördag 21 april 2018

Man får sig en tankeställare

 I torsdags var vi på brandutbildning med jobbet.
 Sen branden då min granne omkom har jag en väldig respekt för eld och tycker att det är oerhört skrämmande otäckt.
Han som höll i dom praktiska brandövningarna var faktiskt med och släckte den hemska natten som det brann hos grannen.

Men det är nyttigt att få prova på brandsläckare och annat.
Man får en tankeställare att kolla över vad man har hemma.
Om brandvarnare är okej eller behövs bytas ut.

 Vad gäller mat och motionsbiten så går det väl okej tycker jag.
Frukosten igår var kesoplättar med vaniljkvarg och äpple, riktigt gott.

Sen tog jag och Fabian en promenad.
Vi skulle åka ut till tjejerna i Grycksbo men dom har lite andra sovvanor än oss.
Här är vi uppe före tuppen och där sover dom halva förmiddagen.
 Men till slut vaknade dom till och vi kunde åka ut.
 Det var en fin dag och vi höll till ute.
Alla barnen i hemsydda mepsar.

 Vi hade lite vårstädning på gården och Felix kom och gjorde oss sällskap ett tag till barnen förtjusning.
Dom älskar Felix♡
Alla springer mot honom och jublar när dom ser han.

 Man blir smutsig och trött när man är ute länge🙂
 Middagen blev torskrygg med dill/citron och räksås.
Såå himla gott!!
Torsken var perfekt och liksom bara ramlade isär.

 I morse tog jag en promenad med ljudbok i öronen redan kl 8.
Och det var så fint ute.
 Blev en lagom promenad innan vi skulle åka och hämta Alice.
Elin skulle jobba hela dagen.
 Vi hade planerat att vi skulle bada med barnen men inte sagt något till dom.
 När vi åkte i rondellen vid lugnet så Alice att hon skulle vilja bada nån gång.
Vi sa inget men svängde in mot Lugnet och frågade när vi stannade på parkeringen om dom kunde gissa vad vi skulle göra.
 Vi ska bada sa vi och det blev två mycket glada barn i baksätet😄



 I två timmar låg vi i vattnet och blev lagom skrynkliga.
Det var nog två nöjda barn för ingen klagade när det var dags att gå upp.
 Vi var hungriga allihopa så vi åkte till Dalasalen och åt lunch.

 Efter maten blev dom trötta och somnade i bilen.
Till och med chauffören slocknade till...
 Vi åkte en sväng så dom fick sova en stund.
Sen har vi lekt, busat, gjort långa bilköer, läst böcker och sjungit innan det var dags att hämta Elin och köra hem Alice.
 Igår stannade Sverige till igen efter ytterligare en tragiskt bortgång.
Ja hela världen stannade nog till💔
Avicii, jag såg en dokumentär om honom för några veckor sedan och jag blev så otroligt tagen av den.
Så ung, så trött, så sliten.
Han mådde inte alls bra.

Hans bortgång blev en chock.
Hade jag inte sett dokumentären om honom innan vet jag inte om jag tagit det lika hårt.
Alltså tårarna rann på mig igår.
Så jäkla tragiskt.

Man tänker på hans familj.
Vilken sorg, att mista sitt barn måste vara det absolut värsta man kan vara med om.
Han var bara 2 år äldre än min Elin.

Man blir inte lyckligare av att vara ekonomiskt oberoende och kunna resa var man vill när man vill.
Mår man dåligt så gör man oavsett hur det ser ut runt omkring en.

Man måste bli bättre på att ta vara på det man har.
Ens barn är ju alltid ens barn även fast dom börjar närma sig 30  år.
Åren går så enormt fort och jag hinner inte riktigt med....

Häromkvällen somnade Fabian med sin lilla mjuka hand i min.
Då vill man liksom bara stanna tiden❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar