Summa sidvisningar

måndag 23 april 2018

Invägning och översvämning

 Igår sken solen och vi tog en långpromenad hela familjen.
 Men det blir inga raska promenader när man måste stanna och plocka kottar och kolla på stantroll och annat spännande.

 Någon bäver såg vi inte men spåren av en såg vi tydligt.

 Mustig kycklinggryta väntade oss när vi kom hem.
Tänk att kilona rasar bara man äter rätt.
Och det är så gott allt vi äter.

 Idag var det sol och fint på förmiddagen och då tog vi en promenad till Ica Maxi för att handla.
När vi kom hem var Fanny och tjejerna hos oss.

Vi hade sällskap av dom till eftermiddagen och då gick vi ut igen.
 Då var det regnkläder som gällde.

 Vi gick och kollade på översvämningarna som blivit i stan.
Fabian tyckte att det var lite läskigt med allt vatten.
 På vägen hem mötte vi ett par Vänliga själar som hade en BärgarBerra till Fabian med sig.
Åh vad glad han blev!
Han såg direkt vem det var.
 När vi kom hem hade Fabian sån tur att Vägens Hjältar med Bärgar Berra började så precis.
Han höll upp sin Berra framför riktiga Berra på Tv:n 😀

 Dagen middag blev en god laxpasta.


 Måndag är invägning och i morse kändes det nästan motigt att gå upp på vågen.
Pms och mycket gott i helgen kändes som att det skulle kunna satt sina spår.

Men gissa om Jag blev glad när vågen visade över ett kilo ner!!
Nu har jag gått ner prick 10 kilo sen förra året i samma tid!
Nu känner jag på kläder att det hänt något och det sporrar ännu mer.

8 kommentarer:

  1. Gud va duktig du är Cathrine😊blir lite avis för jag tar mig inte i kragen o kommer igång med mitt ....🙈 Kram Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carro🤗 det svåra är just att komma igång. Har man bara kommit dit går det av bara farten sen😃😘

      Radera
  2. GRATTIS till dina "förlorade" kilon!! En klädstorlek motsvara ca 5 kg, så då förstår att jag du märker det på kläderna! Skoj! Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Ja då är det inte så ko stift att kläderna börjar passa igen. Så vi.la skönt!! Kram 🙂

      Radera
  3. Hej!! Vad duktig du är!! Jag blev nyfiken vilken sort på pastan ni äter,är det vanlig eller någon med mindre kalorier eller kolhydrater?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Och tack! 😀 vi äter vanlig pasta.

      Radera
    2. Tack för svar!! Ha en fin dag på er alla

      Radera
    3. Så lite så 😀 tack det samma!

      Radera