Summa sidvisningar

torsdag 12 april 2018

Frisk luft och glädjande resultat

 Efter att ha varit inne sen i söndags i en lägenhet som luktat spya och bajs så var det rätt skönt att få frisk luft idag.
Magen är inte riktigt hundra så vi gick en liten bit så Fabian fick mata fåglarna bara.

Man vill ju liksom inte bajsa på sig på stan.
 Såg årets första vårtecken när vi gick hem.
Det blir man glad av.
Nu har vi varit sjuka nog för i år så nu tar vi nya tag, nya FRISKA tag!
 Vi blev så vårglada av solens värma strålar att vi städade balkongen och satt där och njöt en stund.
Eller njöt och njöt, det for sopar, skyfflar och vattenkannor åt höger och vänster som man fick parera för att inte få sig en pärla.
 Och så det här med Viktväktarna.
Jag har nog mest sett det som nåt sektliknande tidigare med möten och sånt.
Men jag måste säga att jag tar tillbaka allt.
Nu går jag visserligen inte på möten eftersom jag bara har hjälp av appen.

Men det är så bra!
Så lätt att ha koll på vad man stoppar i sig.
Går aldrig hungrig och äter hur mycket gott som helst.
Eller inte hur mycket som helst utan lagom mycket såklart.
Men det är så kul med nya maträtter och att göra egna recept och kunna se om dom är bra eller mindre bra.

Det bästa av allt är att det ger resultat.
Förra året i den här tiden vägde jag faktiskt hela 92,2 kilo!!!
Helt sjukt!
Vid min första graviditet gick jag upp 26 kilo och inte ens då vägde jag så mycket.

Jag har tagit mått och vikt förra året och det är lite kul att jämföra ändå.
Bilden till vänster är från juni förra året och den till höger från i måndags.

Måtten då var:         
Midja 105 cm
Arm 36 cm
Lår 58 cm

Måtten idag:
Midja 99,5 cm
Arm 30 cm
Lår 51 cm

Det tar tid att gå upp i vikt så det får ta lite tid att gå ner den också.
Jag tror att det fungerar bäst i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar