Summa sidvisningar

torsdag 8 mars 2018

Två roliga, härliga dagar och stackars lilla Lovis❤

 Idag kom jag hem efter två mycket lärorika, givande och väldigt roliga planeringsdagar med jobbet i vackra Tällberg.
 Har aldrig varit här tidigare så det var ännu trevligare med nåt helt nytt.
God mat och fika stup i ett.

 Vi fick bättra på våra kunskaper i HLR.
Hjärt Lung Räddning.
Mycket nyttigt och alla borde gå en sån utbildning.
 Det var säkert en 10-15 år sedan jag gick en sån här kurs så det var på tiden att jag fick lära mig igen och friska upp minnet.

 Vi fick alla eget rum och det var väl tur de då jag snarkar som en flodhäst.
Än värre nu när jag är förkyld.

 Tog en promenad och såg oss omkring på eftermiddagen.

 Blev en vila innan middagen .
Jag somnade direkt.
Jag hade planerat att ta vara på varenda minut till sömn när vi var här.
Så lyxigt skönt!

 Ett glas vin före maten sen blev det inget mer.




 Och vilken middag sen!!
 Så fantastiskt gott!!
Pilgrimsmusslor till förrätt och vildsvin till varmrätt.

 Sen blev det hopps i säng.
En tidig härlig kväll helt för mig själv en en stor skön säng.
Och snarkat det har jag gjort!
Tjejen i rummet bredvid hörde mig....
 Jag vaknade 5 minuter innan klockan ringde i morse.
 Sen till det bästa av allt.
 Hotellfrukosten!!

 Så himla gott👌

 På eftermiddagen var vi på spa.
 Bubblade inne....
 ...och satt i ett varmt bad ute.

 Otroligt härligt och avkopplande.

 Linsen var fortfarande grumlig sen badet när jag kom hem och tog kort på mig och Lovis.
 Fanny ringde mig när jag var i Tällberg och talade om att Lovis vaknat med ett helt igensvällt öga.
 Dom fick åka in till akuten och blev till slut inlagda på lasarettet med Lovis.

 Dom vet inte riktigt vad det är för fel men nån infektion i ögat och hon får antibiotika intravenöst och är isolerad ifall hon smittar.
 Var upp med mat till Fanny och busade och gosade med Lovis lite.
Så kunde Fanny passa på att gå och handla lite i kiosken åt sig själv.
Nu hoppas vi att lilla pluttan blir frisk snabbt så dom får komma hem snart♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar