Summa sidvisningar

måndag 5 mars 2018

Blev ett besök på akuten i en hast

 Vilken tokig dag det blev idag.
Den började redan i natt rättare sagt.
Kl 01:15 för att vara exakt.
Då kom Fabian in till mig och han skulle definitivt inte sova nåt mer....

Robert sov på syrummet då han skulle upp tidigt och jobba.
Fanny och tjejerna skulle komma in och leka med oss idag.
Vi har varit sjuka allihopa så vi har inte knappt setts på flera veckor.
 Dom kom in till oss i lunchtid och jag höll på att sy en meps till Fabian så att vi skulle kunna gå ut i solen lite.
Han är väldigt ljuskänslig och har växt ur sin gamla meps.
Vi hade precis värmt maten och höll på att lägga upp den på tallrikar när Fabian ramlar på golvet bakom där vi står vid diskbänken.

Inget konstigt med det då han ramlar flera gånger om dagen och ofta stukar till sina fötter.
Men det brukar gå bra om man blåser lite på foten så är det full rulle igen.

Men nu blev han ledsen på riktigt och pekade på foten.
Jag lyfte upp honom och fick se att lilltån pekade rakt upp i en väldigt konstig vinkel.

Sa till Fanny på en gång att jag måste gå upp till akuten.
Men Fabian hade så ont och ville att jag skulle bära honom.
Jag kunde inte bära honom upp ända dit.
Att ta bilen upp skulle också bli tungt med att leta parkering och bära omkring på honom.

Ringde Robert som precis avslutat sin lunch på jobbet.
Sa att han måste komma hem och köra upp oss till akuten för att Fabian gjort illa sig.
Vi gick ut och väntade på gatan i all evighet som det kändes där jag stod med 20 kg Fabian i famnen och en väska jag stoppat hans skor i....
 Vi fick komma in direkt utan att behöva ta nån kölapp i väntrummet.
Kom in en läkare ganska snabbt och drog till Fabians tå som hoppat ur led.
Han var nog så chockad av att det gick så fort att han inte han bli ledsen när dom drog den rätt.

Det blev nog skönt för honom för han applåderade läkaren efteråt.
Det gör han alltid när nåt är bra.
Men han kissade ner hrla sig av chocken också och jag hade inte fått med varken byxor eller blöjor.
Sen skulle vi upp till röntgen för att se så den hamnat rätt.
Robert sprang över till dagvården på barn och fick tag på en blöja där så fick han gå byxlös.
 Han tyckte inte om apparaten i röntgennrummet.
Tror han tyckte att den påminnde om biltvätten han fick panik i för nån vecka sen.
Den åkte fram och tillbaka med en massa slangar på.
Men personalen där var helt underbara och det gick bra att ta några bilder till sist.
När vi kom ner till akuten igen somnade han i min famn och sov en bra stund medan vi väntade på svar på röntgen.
 När han vaknade hade han varit stilla länge nog och skulle upp och gå.
Han haltar lite lätt så han har nog ont plutten❤
Tån visade sig inte hamnat riktigt rätt tyvärr.
Robert hade åkt hem för att hämta byxor och nåt att äta till Fabian för han hann ju inte äta lunch innan vi drog upp till akuten.

Två läkare kom in på rummet och skulle försöka dra tån i rätt läge igen.
Fabian fick nästan panik så dom fick sluta.
Men den såg ut att ligga bättre i alla fall.
Vi måste hålla lite extra koll så att den inte hoppar ur igen.
 När vi kom hem efter några timmar på lasarettet var Fanny och tjejerna som tur var kvar hemma.
 Jag sydde klart mepsen och Fabian blev så glad för den.
Så var det full rulle igen och jag var livrädd att han skulle stöta i tån så den hoppade ur led igen.

 Mepsen har suttit på hela dagen och han hade nog helst sovit i den också om han fått bestämma😊
 Ja den här dagen blev ju inte som planerat, men vilken dag med Fabian blir egentligen det😊❤
Den slutade ju bra i alla fall.
Och i natt ska jag få sova på syrummet så förhoppningsvis får jag några timmars sömn i alla fall😃
När man varit vaken sen 01:15  är det hög tid att hoppa i säng nu så;
Nattinatti❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar