Summa sidvisningar

måndag 11 december 2017

Det man inte har i huvudet....

 Tåg, tåg, tåg.....
Jag undrar hur många tåg vi har ritat till Fabian!?🚂
 Så många att han lärt sig att rita tåg själv.
Det är de enda han ritar så man ser vad det är😊
Visst blir dom fina? ❤
Innan det blir kaos av allt😃

 Förkylningen med rinnande snor och en envis hosta sitter kvar.
Men vi tog oss en promenad för att handla på Willys.
Gick jättebra tills vi kom fram och jag fick se att jag gått ifrån kortet...
Det var bara att vända om att gå hem igen.

Vi gick genom Östanfors området för där han dom lucköppning varje år i olika fönster.
Vi hittade inte alla men några😊

Fick ett samtal från dagvården på barn efter hemvägen.
På torsdag ska vi tillbringa hela dagen på lasarettet.
Dom ska ta urinprov varje timme och även blodprov.

Vi fick komma upp tidigare för att dom ville se om han hade några fina kärl att sätta port/kanylen i.
Eftersom vi ändå var ute och gick så gick vi förbi direkt.

Han är nog inte allt för lättstucken.
Fick med lite plåster hem med bedövningssalva som vi ska sätta på innan vi går upp på torsdag.
Jag sa till dom hur det var första gången han skulle sövas.
Då höll dom på i närmare en timme att försöka sätter en port på honom.
Han var totalt panikslagen och fick till slut sövas med mask och sen ju de som sätta nålen när han sov.
Hur enkelt hade det inte varit om dom gjort det direkt!?

Sa att jag tänker inte tillåta en sån behandling igen.
Då får dom ge lugnande på en gång och sen försöka sätta nålen.
Han ska inte behöva bli rädd igen.

2 kommentarer:

  1. Tänk så olika det kan vara...När Anton skulle opereras så fick han lugnande och emlaplåster.. när han somnat av medlet så sövde de honom med mask för att sen sätta nål?tyvärr så svårstucken att han fick den i foten... ett tips från mig som är svårstucken är att om det är möjligt försök värma där de ska sticka med ex vetekudde lite, då kan kärlen komma fram lite lättare. Lycka till ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andra gången han skulle sövas gjorde dom så med Fabian också. Då gick det hur bra som helst. Fattar inte hur dom kunde hålla på som dom gjorde första gången. Ska värma på vetekudde och ta med upp så kan han hålla i den. Ska be om lugnande direkt idag tror jag❤

      Radera