Summa sidvisningar

onsdag 1 november 2017

Mycket gnäll och spökbakelser

Hade Halloweenfika på jobbet häromdagen.
Hade egentligen tänkt bjuda på något enklare men så fick jag syn min vän Lenas fina halloweenbakelser.
Då fick jag lust att göra något skoj jag med så det fick bli spökbakelser.
Smakade typ som en prinsessbakelse när dom var klara.
Ni hittar receptet på Lenas blogg HÄR
Visst blev dom väl rätt söta mina spöken 😊👻
På tal om spöken....
Dom här veckorna ensam hemma med Fabian är tuffa.
Jag är så himla tacksam för min underbara familj som hjälper mig att få ihop vardagarna.
Felix har busat järnet med Fabian och mamma/mormor har tvättat massor med tvätt.
Det blir ju en hel del varje natt oftast.
Både täcken och sängkläder som tar massor med plats att hänga på tork.

Har även blivit erbjuden hjälp av både mina andra barn och svärmor.
Ja till och med Instagram följare har erbjudit sig 💗

Idag skulle Fabian ha börjat skolas in på dagis.
Vi har flyttat fram det och börjar på måndag istället.
Hade en usel natt och han vaknade före 03:30 och vägrade att somna om.
Att gå iväg med honom då är inte ens att tänka på.
Han somnade om på förmiddagen först igen.
Då helt slut efter att ha varit övertrött och helt speedad i flera timmar.

Ringde dagis som tyckte att det var en bra ide´att börja nästa vecka.
Det gick visst vinterkräksjuka hos både barn och personal.
Det vill jag inte ha på Fabian igen. 
Han blir sjuk så himla länge och jättedålig när han blir sjuk.

Jag blir superstressad av att hinna med och framförallt orka med allt.
Idag har inte varit nån bra dag.
Imorgon kväll kommer Robert hem, då ska jag få sova i syrummet i lugn och ro.
Ingen som sparkar mig i revbenen eller i ansiktet,
inte vakna i en stor kisspöl (förhoppningsvis), kanske till och med få lite sovmorgon.

Men nej just ja det kan jag ju inte alls.
Fanny och Selma kommer hit och sover imorgon för att Selma ska operera sitt tungband på fredag morgon.
Men det gör inget, jag får ta Fabians säng på hans rum.
 Tyvärr är den inte så skön att sova i men det är ju lugnare där än i vår säng i alla fall😴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar