Summa sidvisningar

onsdag 20 september 2017

Hjälp, vilken dag!

 I morse var vi till habiliteringen för att träffa läkaren.
Det blev ett bra möte, bra men tufft.

Vi har fått melatonin utskrivet för att försöka få ordning på sömnen.
Vi ska även göra en utredning om Adhd och Autism.
Adhd är det egentligen inget snack om men det underlättar om det står med på papperen om Fabian.
Lika så om autism, han har autistiska drag.
Något som vi påpekat och sagt sedan han var riktigt liten med läkaren vi hade då så blankt nej om det.
Då hade han aldrig ens knappt kollat på Fabian.

Läkaren vi har nu är bra.
Han undersöker och kollar igenom Fabian med reflexer och allt vid varje besök.
Det känns så skönt att bli betrodd.
Han kommer att få medicin mot adhd för att kunna koncentrera sig bättre.
Som det är nu kan han inte koncentrera sig på nåt.
Det är tusen saker samtidigt hela tiden och han sitter inte stilla en sekund.
Inte ens när han ska äta kan han sitta stilla.

Kruxet är bara att om man äter medicin mot adhd så kan dom autistiska dragen framträda starkare.
Det blir ett problem att ta tag i då.
Det är lite både och att få saker bekräftade som man tänkt på länge själv.
Det blir så definitivt på nåt vis.

Som när vi fick hans diagnos.
Man hoppades ju ändå in i det längsta (fast man innerst inne visste att nåt var fel) att det skulle växa bort eller bara inte vara nåt fel....

Han har växt bra i sommar i alla fall.
Nästan 4 cm och är nu hela 109,5 cm lång.
Hade gått ner ett kilo sista dagarna när han varit sjuk och vägde 18,8 kilo.
 På jobbet började dagen bra.
Förberedde morgondagens lunch.
Skulle ha klädvisning och försäljning och fixade fika till det.
Kom massor med folk och allt var bra tills vi plötsligt fick ringa efter en ambulans.
Det slutade dock bra som tur var och försäljningen kunde fortsätta.

Vi blev lite sena och jag gick ut för att ta ner planschen på väggen medan några var kvar inne och handlade det sista.

Det är 30 km/h i hela området men inte många håller hastigheten där.
Jag ser en bil komma uppifrån och en tjej på cykel nerifrån.
Rätt som det är svänger bilen rakt in i tjejen!
Hon flyger av cykel och jag släpper allt och springer dit!
Vad i helvete håller du på med! -vrålade jag till killen som körde.
Hjälpte tjejen upp och frågade hur det gick.
-Ja de var tur jag hade hjälm så hon för jag slog huvudet.
Hon skakade som ett asplöv av chocken.
Förlåt sa killen som kört på henne.
Jag sa att nu gör ni upp ordentligt om det här innan du åker iväg och tittade på killen.

Dom stod och dividerade ett tag.
Jag gick dit igen efter en stund.
Sa till tjejen att hon borde åka till lasarettet och kolla upp sig.
Hon hade skrapat händerna och var chockad och mörbultad.

Sa till killen att jag hoppas att du fick dig en läxa nu och håller hastigheten i fortsättningen.
Då svarar hans kompis att sånt här händer alla.
I helvete heller att det gör sa jag!

Attityden hos dagens ungdomar kan göra mig smått galen ibland!!
Sen från jobbet åkte jag hem och kastade i mig lite mat för att sen hinna ut till Grycksbo och hämta Alice på dagis innan dom stängde.
Elin jobbade sent och jag var hemma strax efter 21.
Blev en lång dag.

Men jag fick såna fina blommor av Elin som tack för hjälpen❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar