Summa sidvisningar

fredag 11 augusti 2017

Blir alldeles förtvivlad

 Vi har haft en himla trevlig tripp till Tallinn.
Vädret var toppen, maten sisådär.
 Det blir tidiga kvällar med en Fabian med sig.
Men det gör inget för vi orkar ändå inte vara uppe sent.
I alla fall inte jag.
 Full i bus hela tiden😂

 Ett vollhav hittade vi till Fabians stora lycka.
Hittade även ett annat lekrum när vi kom på.
Men där var för mycket barn och alldeles för livat och högljutt så där ville Fabian inte vara kvar.

Tyvärr har en massa bilder försvunnit.
Närmare 3600 stycken....
Jag blir alldeles förtvivlad😭
SD-kortet (minneskortet) i min mobil har pajat och alla kort från hela året är borta!!

Alla från Rhodos, Gotland, ja ALLT!
Så jäkla tråkigt...
Har startat om mobilen flera gånger.
Tagit ur och i kortet men mobilen hittar inte på det alls.
Ska prova i datorn imorgon få se om det går att hitta bilderna på nåt vis.

 Hade lite minne kvar i själva mobilen så jag fick några bilder från resan nu i alla fall.
Fabian har dansat och lyssnat på musik.
Det gillar han.


 Vi har tagit en och annan selfie😃👍

 Första gången i Tallinn för Robert och typ 17 år sedan jag var där sist.
Då med hans mamma som jag jobbade med då😊

 Vi gick i gamla stan.
Älskar att gå i såna.
 Tallinn är en riktigt vacker stad med många fina byggnader.
 Zooma in så ser ni att det står folk högt upp i tornet.
Mina ben nästan vek sig av bara tanken på att stå där uppe!!

 Jag gillar gamla dörrar.
Det är nåt som är vackert med dom.


 Självklart fick Fabian en glass i solen.


 Nåt jag minns från sist jag var här var just den här gatan.
Alla kvinnor som sålde koftor efter mukanten.
Nästan lite Visbykänsla med muren där😊
 Kolla in balkongen⬇ jag hade inte vågat gå ut på den😨






 Mitt allra starkaste minne från Tallinn är dessa blommor!!

 Alltså hur vackert är det inte!
Och så doftade det helt underbart från dom.



 Tog en lunch på stora torget.

 Hittade världens häftigaste apotek.
Där inne hade tiden stannat.
Gamla apoteksdiskar och gäller för fönstren.

 På vägen tillbaka till båten gick vi in på en stor taxfree butik eller boardershop som det heter.
Där kunde man provsmaka både det ena och det andra🥂

 Tillbaka på båten så kollade vi med spänning in en stor båt som lade till bredvid oss.
Helt sjukt hur dom kan styra ett sånt stort fartyg.

 Den gjorde vi oss klara för middag och dans😊

 Vi har sovit ganska skapligt.
Några uppvaknanden som vanligt, men det har varit lugnt på Östersjön och inget gung på båten.


 På vägen hem fick vi frågan om vi ju de ha Alice då Elin skulle jobba och det kört ihop sig med barnvakt.
Självklart kunde vi det så vi åkte direkt ut och hämtade henne.

Körde hem henne på kvällen men imorgon kommer hon hit igen❤

2 kommentarer:

  1. Åh,jag älskar Tallinn!! Åker dit i december varje år för att få Julkänsla och gå runt på fina marknader. Då njuter jag!! Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men det lät trevligt! Det skulle jag också vilja gå på😃 Kram!

      Radera