Summa sidvisningar

måndag 7 augusti 2017

Ångesten kommer sakta smygande igen

 Jag är så nöjd med min tavla, döpte den till Gotlands vallmo.
Passat så bra in med färgerna i vårt vardagsrum.
Till och med lakanet i soffan passar in med sin gröna färg.
Vi måste ha det som skydd i soffan då Fabian brukar ligga där på kvällarna innan han somnar.
Det blir allt som oftast nån olycka och blött i soffan annars.

I lördags fick vi besök av underbara vänner och var ut och åt tillsammans.
Felix var snäll och passade lillebror så vi fick äta i lugn och ro❤

 Fabian har sovit i sin myspöl, vi har gjort langos hemma och ätit...
 ....och det bästa av allt, det är ordning i mitt syrum!

 I morse efter att ha klarat av en hel drös med telefon samtal gav vi oss ut på en motionsrunda på cyklarna.
Ångesten börjar göra sig påmind genom ett tryck i bröstet och djupa suckar igen.
Inte för att semestern är slut och jag snart ska börja jobba igen.
Nej för hur vi ska få ihop vardagen.
Var vi ska göra av Fabian.

Har sökt dagisplats åt honom med ej fått nåt besked än.
Vi har besökt den ena och ska besöka den andra imorgon.
Det kommer att ta lång tid att skola in honom.
Sist gav vi upp efter två månader.

Robert kommer att studera borta hela veckor under hösten och jag blir ensam med Fabian.
Vet inte hur jag ska få till det med mitt jobb och inskolning av Fabian....
 Fick lov att stanna och plocka lite hallon efter vägen på vår cykeltur😊

 Fabian älskar att vara ute och cykla omkring.
 Han var för övrigt den enda som var torr när vi kom hem.
Det kom en regnskur på oss men det gjorde inget.
Jag tycker det är rätt skönt faktiskt.

 På eftermiddagen/kvällen har vi haft Alice hos oss.
Hon är så snäll med sin lilla morbror.
Han satt på golvet och skulle resa sig.
Då sträcker hon fram sina händer till honom
-kom Fabian ska jag hjälpa dig😍

Fabian var så trött och mest ledsen över allt men ville inte vila.
I bilen brukar han nästan alltid kunna somna så vi tog oss en tur i bilen.
Då säger hon med tröstande ord
- så Fabian, nu kan du sova lite❤

Sen har dom busat och lekt med varandra och det har varit full fart😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar