Summa sidvisningar

söndag 2 juli 2017

En fartfylld helg med härligt väder🌞 (bildbomb)

 Fick hem två av barnbarnen i fredags.
 Vi gick ner på stan för att äta en glass och sen gå vidare till lekparken.

 Alice och Selma älskar fart och fläkt, att gunga länge och högt ska det vara!
 Fabian han är lite mer som tjuren Ferdinand fast han håller till i sandlådan istället för under korkeken.

 Tjejern kom och gjorde honom sällskap en liten stund.

 Sen drog dom vidare till klätterställningen.

 Det blev ett par timmars lek i den härliga sommarvärmen.

 Det tar på krafterna att leka och busa.
Det var tre tröttmössor vi fick med oss hem💞
Dom fick vila sig en stund och vi med.
 Efter mycket om och men fick vi till slut liv i alla tre.
Då var det full fart igen till Fanny kom och hämtade flickorna.
Dom är så snälla alla tre och har så kul tillsammans.
 På lördagen åkte jag, Fanny och barnen till Leksand sommarland.
 Fabian som aldrig velat/vågat åka karusell fick syn på några mekaniska hästar som han ville rida på.
 Sagt och gjort.
På med hjälmar på oss alla så hoppade vi upp på hästarna😂
 Två gånger fick vi lov att åka innan han var nöjd😃

 Det fanns till Fabians stora glädje en massa kottar i skogen där vi skulle fika.
 Vi hade fått tag på billiga entré biljetter med Ica kortet.
Så hade vi egen matsäck med oss så åt vi billigt också

 Var flera flera år sedan jag var på Leksand sommarland.
 Då var vattnet i bassängerna iskalĺt. Nu hade dom nåt nytt system att värma upp dom och vattnet var riktigt skönt.

 Badkillen Fabian hade nog kunnat bada hela dagen om han fått bestämma💦❤

 Han älskar verkligen att bada.
Men efter en timme gick vi upp för då frös Selma och var trött.

 Hon somnade direkt och vi gick runt och kollade om det fanns nåt Fabian skulle kunna göra.
 Att han skulle åka karusell trodde jag väl aldrig.
Men han pekade på ett "tåg" han fick syn på och ville åka.
Jag hatar att åka karusell men fick vackert följa med honom och testa om han ville åka.
 Herregud va han skrattade och hade kul!
Han tjöt av lycka när det gick fort nedför och jag skrek av skräck😂
Två gånger fick vi lov att åka den med innan jag fick ur honom.
Killen som körde den var så snäll och sa att vi fick sitta kvar och åka igen😊
 När vi gick därifrån fick han syn på några bilar han också ville åka.
Där fick vi lov att stå och vänta ett tag.
Det är inte Fabians starka sida.
Men det gick bra och han höll ut tills det blev vår tur.

 Han fixade inte att gasa och styra så det fick jag sköta.
Men han hjälpte till så gott han kunde😊

 Vi skulle åka tåget som åkte runt hela området men det hann bli fullt innan vi kom dit.
 Selma vaknade så vi gick till karusellerna igen så att hon också fick åka lite.
 Fast det var sånt toppenväder och mycket folk så var det ändå inga köer till nåt.
Inte som vi skulle åka i alla fall.
 Jag var åksjuk efter alla turer i olika snurrande karuseller.
 Vi avslutade dagen i den stora lekparken med en tur i tåget.

 Efter 6 timmars lek var det två mycket nöjda barn vi åkte hem med.
 Det var så himla kul för att jag trodde inte att det skulle vara mycket Fabian skulle kunna göra där inne.
Men han kunde ju vara med på massor.
Att han bara sådär hux flux kom på att han skulle åka karusell löste ju en hel del😃

 Idag har vi haft lite lugnare lekar.
 Jag har byggt och Fabian raserat....
 Hemma blommar det så fint i lådorna på balkongen.
 Jag håller på att bli tokig här hemma.
Allt luktar kiss!
Inga blöjor håller tätt.
Soffan är förstörd, sängarna, vagnen likaså och snart bilen med....allt luktar kiss!
Vi har fått underlägg från vårdcentralen vi har i soffan där Fabian brukar ligga.
Vi har dom även i sängen men ibland ligger alla i tvätten och då händer det nån olycka ibland.

I bilen och vagnen sker det allt som oftast olyckor också.
Särskilt när han somnar.
Då kissar han oftast mängder.
Idag har jag tagit isär hela vagnen och tvättat allt.
Hur jag ska få rent soffan det vet jag inte riktigt.
Det blir ju en helskotta massa tvätt av alla byten av kläder också.
Bävar för den dagen då tvättmaskinen ger upp.
Men om jag får välja så tar jag hellre kissdoft än råttor som Fanny och Jesper fått i sin lägenhet!
Vet inte hur många dom fått i fälla dom senaste dagarna.
Vet inte vilket som är lättast att bli av med😨

1 kommentar:

  1. Bara en tanke, men vi kör med tygblöjor här hemma. Läcker i princip aldrig. De första är lika lätta att anvönda som engångs. Och så finns det vissa varianter som är som ett skal av tyg som håller tätt men som andas. Det kanske man kan prova att dra över en vanlig blöja. Bara en tanke som sagt �� Kram på dig!

    SvaraRadera