Summa sidvisningar

tisdag 27 juni 2017

Drömmen om ett hus.....är långt borta

 Ibland blir jag så himla less och trött på allt.
Vi går fortfarande på knäna efter att ha halkat efter rejält då när jag mådde som sämst.
Sjukskriven, deprimerad med självmordstankar och allt pusslande med Fabian har tagit på både krafterna och framförallt ekonomiskt.

Idag går vi runt men det kommer att dröja innan vi är ikapp.
Jag sitter klistrad i Hemnet appen och drömmer mig bort varje dag!
Jag älskar att hålla på både inne och i trädgården.

Jag vill att Fabian ska kunna ha en egen gård och sandlåda man kan bara öppna dörren och gå ut i.
Mycket har hänt dom två sista åren.
Fabian som då var på den plats man satte/ställde honom i princip är nu ÖVERALLT på en gång.
Han tar verkligen igen sina stillasittande år.
 Det är ett ständigt passande och fullt upp dygnet runt.
 Den ständiga oron för hur framtiden ser ut och hur allt ska lösa sig gnager i mig hela tiden.
Sover som ett lass slut och är trött jämt.
Kämpar med övervikt och en värkande kropp.
Har i alla fall fått en tid hos kirurgen för att kolla mina magmuskler.

 Så, då har jag fått gnälla av mig lite.
Det finns dom som har det värre....
 Men nu längtar jag efter semester och kunna lägga all min tid på Fabian bara.
 Idag fick vi till Fabians stora lycka hem en laddning från Matsmart igen.
Det var farmor och farfar som var så snälla och köpt smoothies till honom.


 Vi hämtade även vår första matkasse från city gross.
 Första maträtten var krämig pasta med biffar.
Riktigt gott och kul att testa nya maträtter.
Det blev så mycket mat att den även räcker till lunch idag.
Perfekt!
Känns som man har lite mer koll på matkontot genom att göra såhär och framförallt slipper fundera på vad man ska göra för mat.
 Att Fabian också äter hemlagat spår vi in pengar på.
Han kan inte äta allt som vi gör, men vi gör alltid en rejäl sats med matlådor till honom och fyller frysen.
Då finns det alltid att värma till honom om han inte kan äta det vi gör.

Idag gick jag upp en timme innan klockan ringde.
Fabian sov och jag hann dricks mitt kaffe varmt och i lugn och ro.
Har som vanligt sovit som ett lass skit i natt men nu laddar jag för en dag på jobbet.
Två veckor kvar till semester❤

Just nu vill jag bara gräva ner mig nånstans och försvinna från allt ett tag.


1 kommentar: