Summa sidvisningar

lördag 8 april 2017

Nya äventyr väntar oss

Var barnvakt åt lilla Lovis för fösta gången häromdagen.
Selma var hos farmor och Fanny och Jesper skulle ut och äta sen gå på bio.
Såhär lugn var hon definitivt inte hela tiden.
Dom misstänker ju mjölkallergi på henne, stackarn.
Hon blir så ledsen rätt som det är.
Det märks att det är nåt knas.

Dom har fått tid på barn och ska dit med henne.
Men det är bra gosigt med en sovande liten gosig bebis i famnen.
Sen en söt liten morbror som ligger bredvid gör det ännu mysigare.
Vi gjorde en så god annorlunda taco med pulled pork, min guacamole och Roberts
goda syltade rödlök.
Älskar mina hemsydda kläder!
Är det fult att skryta så kanske??
Men det är så kul att kunna välja tyger och sy det man önskar.
Var riktigt färgglad på jobbet i torsdags.

Det kommer en knopp i min blomma på jobbet.
En slags svärmorstunga tror jag att det är.
Har aldrig lyckats med det förut så det ska bli skoj att se hur den blir att se ut när det slår ut.
Bakade morotsbröd och snickerskaka på jobbet.
Serverade det till en god fisksoppa.
Kom hem till en mycket god middag som Robert fixat.
Det är så kul att laga mat och baka!

Lite nya äventyr väntar oss här hemma.
Eller främst för Robert.
Han har fått nytt jobb!!
I höst börjar han på en utbildning som trafikinspektör!
Vi kommer äntligen att få ett "normalt" liv ihop med regelbundna tider.
Bara dagtid och inga helger.
Igår tog jag och Fabian en promenad i snålblåsten runt gruvan.
Robert var på invigning av nya arbetsplatsen med sina blivande arbetskamrater.
Man ser över hela stan när man står där uppe.


På kvällen gick vi ut för att fira det nya jobbet.
Vi fick presentkort i julklapp så dom passade ju utmärkt att
nyttja nu.

Robert var gladare än han såg ut.
Åt en suveränt god vegetarisk pizza.
Till efterrätt en cremé brule med jordgubbssorbé
Och så en kaffe Karlsson på det.
Gick vidare till Pitchers en sväng innan vi gick hem.
Tidigt ute tidigt hemma.
Finns inge bättre, jag hade kunnat gå hem redan vid 21 men vi var hemma före 23 i alla fall.

Måste visa babynesten jag sytt, man vill nästan ha ett stort till sig själv.
Robert och Fabian åkte för att byta våra däck på bilen.
Jag behövde inte vara ensam så länge för lilla Lovis kom hit och gjorde mig sällskap.
Älskade lilla gosan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar