Summa sidvisningar

fredag 24 mars 2017

Vårstädat, sytt och våldsgosat

Igår vårstädade jag framför mitt lilla hus där jag har min arbetsplats.
Sopade bort allt grus, tvättade några fönster och tag fram utemöblerna som legat under en presenning hela vintern.
Nu vill vi kunna sitta ute i solen och ta en kaffe snart.
När jag kom hem från jobbet satte jag mig vid symaskinen.
Jag blir så glad när mina kläder uppskattas och det inte bara är jag som tycker att dom är fina.

Robert och grabbarna har varit i Karlstad och sett på hockey idag.
Jag har haft tjejligan på besök.
Selma tar efter allt bus som Fabian gör och dom har så kul ihop dom där två.

Vi hade varit ute och busat och skulle ta igen oss lite i soffan när vi kom in.
Det gick sådär kan jag säga.
Skrattar så jag får ont i magen när man har dom här två omkring sig.
Imorgon kommer Elin och Alice in till oss så då får vi busa med dom lite.

Fanny har varit till BVC med Lovis idag.
Den lilla stackarn har haft en tuff start sina tre första månader i livet.
Öroninflammation, feber och förkylning med svårt att få luft och en massa sjukhusbesök.
Nu är hon full i eksem, hela bålen, både rygg och mage är full i eksem.
Nu misstänker dom allergi och ännu fler sjukhusbesök väntas.
Dom hade fått två olika salvor idag dom ska börja köra med enligt ett schema.
Stackars lilla älsklingen hade gråtit sig fördärvad på BVC idag.
Salvan sved och sen fick hon en spruta vaccin på det.
Lilla sötaste Lovisen. 
Själv led jag av nån slags skedförvirring på kvällen.
Fabian åt både gröt och risifrutti samtidigt så där gällde det att ha koll på skedarna.
När jag skulle till och äta min soppa hade jag på nåt vis lyckats ha i två skedar i skålen...
Skulle slänga skräp lite senare när jag höll på och röja vårt hem,
ja där fick jag se en sked som jag slängt av nån anledning.

Det blir en tidig kväll ikväll, Fabian sover redan och får gärna fortsätta göra så hela natten.
Önskar er en fortsatt trevlig helg!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar