Summa sidvisningar

torsdag 30 mars 2017

Mat, bak och hjälpmedel


Såg filmen Jätten häromdagen.
Kan lova att det var en film som gick rakt in i hjärtat.
Alla tankar gick till Fabian.

Folk kan vara så elaka, tänker ofta på hur framtiden ser ut för Fabian.
Är så rädd för att han ska bli retad eller mobbad för att han är annorlunda.
Man vill ju bara rulla in honom i bomull och beskydda honom mot allt ont i världen.
Dom skämmer bort mig Fabian och Robert.
Fick present och blommor.
Har kollat in den här fina jackan länge,
 nu är den min och den ska få följa med på semestern!
Tulpanerna är vackra och bland mina favoriter av blommor.

Haft besök på jobbet.
Satte honom i städning, jag är FÖR barnarbete ;)

Blir mycket mat och bak på jobbet.
Champinjoner i vinägrett, cocktailtomater och färska ärtskidor serverades till en kycklinggryta med citron och dragon.
 
Hemma finns inte riktigt ron att lägga ner tid och energi på mat.
Det är som lite bökigt och stökigt här hemma....

Den efterlängtade toalettsitsen har äntligen kommit!
Den är så bra och anpassad så att vi kan sitta på den allihopa,
ja inte samtidigt då förstås.
En liten ring för Fabian (och Robert) och en modell större för mig....

Den blev godkänd och det känns lite tryggare med handtagen på sidan.

Måste ju visa vad jag bakat också.
Kolakakor.....
.....vaniljbullar....
.....bottnar till biskvier...

...som till slut blev färdiga päronbiskvier.
Jag önskar att ni kunde smaka för att det blev så sjukt gott!
Och rätt snygga också ;)

Vi har inte bara fått en toalettsits till Fabian utan även påfyllning 
i blöjförrådet.
Ska testa en ny nattblöja till honom.
Han kissar enorma mängder när han sover, vi vaknar allt som oftast 
i en kissvåt säng.
Fick några skydd vi ska prova lägga i sängen för att slippa tvätta madrassen stup i ett.
Måste bara tvätta dom först för att dom ska få bästa uppsugningsförmåga.
Dom är i tyg vilket jag gillar, papper prasslar nåt så enormt.
Tvättar ju hellre dom här underläggen än hela bäddmadrassen om jag får välja.

Det är ett evinnerligt tvättande hela tiden.
Är så tacksam för att Robert sköter den mesta tvättningen och jag är den som viker in den i garderoberna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar