Summa sidvisningar

torsdag 23 mars 2017

Från gassande sol till snöslask och goda recept

I söndags tog vi oss en promenad i slasket till affären 2,5 kilometer bort.
Väl där insåg jag att plånboken låg kvar hemma......
Nåja, Fabian hade plattan med sig och satt nöjd och lade pussel, 
mina skor var redan dyngsura så vi fortsatte gå en långrunda.

När vi kom hem bakade jag ett gott fröknäcke.
 Tyvärr har jag inget recept på det då det var en färdig mixblandning och jag bara tillsatte vatten och olja.
Mina nya solbrillor har kommit.
 Fick tips om en sida med billiga glasögon så jag testade att beställa därifrån.
Har man som jag progressiva glas så kostar det så förbaskat mycket med glasögon, men det här var ett helt överkomligt pris.
Kommer att se ut som värsta Hollywoodfrun på semestern.
Fräknäcket blev mycket gott!

Igår hade jag frukostmöte på Ica Maxi. 
Brukar handla där innan jobbet så det var perfekt att ses där.
Fick ett trött litet finfrämmande på jobbet.
Lovis skulle till öron-näsa-hals på återbesök efter sin öroninflammation.
Det hade sett riktigt bra ut och det var väl skönt det.
Bakade lite goda kakor till kaffet på jobbet.
I posten när jag sen kom hem låg det finaste tyget!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska sy till flickorna av det.
När jag var på väg hem ringde Felix och var hos oss.
Han var hungrig och jag skulle fixa mat nä jag kom hem.
Hade inte förberett något så jag gick och tänkte på vad som fanns hemma.

Jag lyckades bra med mitt tänk måste jag säga.
fick till världens godaste kycklinggryta med citron, dragon och sockerärtor.
Här kommer recept på den:
Ca 1 kg kycklingfile
1 L matgrädde
3 tärningar hönsbuljong
3 schalottenlökar
salt och dragon efter smak
1 förpackning sockerärtor som jag hade i sist för att bara låta dom bli varma och behålla sin krispighet.
Serverade med ris till.

Man behöver visst inte krångla till det för att det ska bli gott.
Jag brukar försöka få till 8000 steg om dagen, igår kom jag upp i det dubbla.
Allt känns så mycket roligare och lättare när det är ljust och härligt ute och vårfåglarna ger en energi med sin skönsång.
Här kommer recept på en annan energikälla. Jag hittade det HÄR !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar