Summa sidvisningar

onsdag 15 mars 2017

Att det ska behöva ta sån tid

 Igår var Fabian till tandhygienisten.
Var tredje månad får vi komma för att Fabian ska vänja sig vid miljö och personal.
Vi har inte riktigt än kommit så långt som till att ligga i tandlökarstolen och gapa.
Man får ta till lite extra tips och trix (om än lite motvilligt) för att få honom att gapa och kolla på hans tänder.

Men vi har lyckats bra för hans tänder ser fina ut😁
 På jobbet har jag kockat och bakat.

 Jag minns inte ens när jag ringde habiliteringen första om en toalettsits till Fabian.
Det som inte skulle hända hann hända och han ramlade av toaletten och ner i golvet.

Dagen efter var dom här och kollade och skulle beställa hem en toalettsits med handtag till Fabian.

Kan det vara två veckor sedan nu kanske?
Vi har då inte sett röken av varken toalettsits eller rullstol.
Det är ju inte direkt att det ska uppfinna nåt nytt som ska konstrueras och byggas ihop.
Nej det ska beställas hem en färdig sak som ligger på ett lager.
Så trött på att tjata om allt....
 I sängen är det snarare jag som åker i golvet.
Börjar tro att jag har en stor magnet på ryggen.
Han ligger så nära så nära, jag flyttar in honom i sängen och vips så är jag trängd ut på kanten igen ❤
 Idag har jag gjort lite vårfint utanför jobbet och bakat en massa bullar.
Så har vi spelat bingo.

 Fick hem en beställning med tyg idag.
 Fabian är så himla rolig.
Han slet tyget med tåg på ur mina händer!
Höll det mot sin kropp och pekade i syrummet att jag skulle sy.
När jag sytt klart den och satt på honom den gick han direkt till spegeln och såg nöjt på sig själv😅
 Det var bara att slå sig ner vid symaskinen och sy honom en tågpyjamas.
Det var en mycket nöjd kille som somnade sött i sin nya pyjamas❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar