Summa sidvisningar

torsdag 9 februari 2017

Sunt förnuft och mumsiga cupcakes

 Igår var jag på en Demens utbildning med jobbet.
Hon som hade den var verkligen expert på sitt område.
En sån som hon borde finnas på varje Demens boende.
Man kan komma så långt med sunt förnuft och att bara gå tillbaka till sig själv.
Hur skulle man själv vilja bli bemött och omhändertagen?

Men vett, etikett och sunt förnuft finns knappt idag.
Folk blir alltmer själviska och ego.
Bara som när vi satt där på utbildningen och lyssnade på Maria som kom med sina kloka ord och erfarenheter.

Det plingade och lät i mobiler åt både höger och vänster.
Sunt förnuft hade sagt åt dom att stänga av ljudet, men själviskheten sa att jag tänker minsann visst ha ljudet på.
Fruktansvärt dålig stil och nonchalans tycker jag.
 Jag har bakat cupcakes på jobbet idag.
Vi har spelat bingo och då blir det gofika till kaffet efteråt.
Receptet finns längre ner⬇
 Efter jobbet var jag ut till Grycksbo och hälsade på mina småtjejer❤❤❤
Ligger och kollar på Gåsmamman nu.
Grymt bra serie.
Sen ska jag krypa ner bredvid min lilla prins som sover sött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar