Summa sidvisningar

tisdag 14 februari 2017

Solsken, platta "brön" och luftiga "brön"

 Vilken dag det har varit idag!
Och jag har varit ledig och allt.
 Solen värmde riktigt skönt.
Tog en långpromenad på sjön Runn.
Det var massor med folk ute på isen.
Så kul att se hur många olika sätt dom tar sig fram på.
Det var skridskor naturligtvis, sen kom folk på spark, till fots, med rollator och till och med cykel på isen.
 Från att ha varit på isen så tog jag mig lite högre upp över stan.
 Det var dags för mammografi.
Det ligger högst upp i lasarettet med en enorm utsikt över hela stan.
Otroligt hur platta brösten kan bli egentligen.....
Det är väl för bra att vi får kolla upp dom❤

 Till kvällen blev det lite fluffigare "brön". Har fått äran att ärva min mormors gamla assistent.
Jag tycker egentligen inte om att baka hemma.
Vi har absolut ingen som helst bänkyta i köket.
Men till det här brödet behövs inte mycket bänkyta då det stoppas ner i en långpanna och gräddas enkelt.
Älskar morotsbröd och gärna med solrosfrön i så ett sånt fick det bli.
Nu har vi ett gott bröd till frukost imorgon 😊

1 kommentar: