Summa sidvisningar

tisdag 7 februari 2017

Ögonmottagningen med Fabian

 Igår ringde dom från ögonmottagningen och sa att dom fått ett återbud och undrade om vi kunde komma idag.
Det passade oss utmärkt.

Det är alltid lite gruvsamt när man ska göra såna här saker med Fabian.
Han är inte den mest samarbetsvilliga killen direkt.
Det går ju liksom inte att förklara vad som ska göras eller varför heller.

Och inte kan han tala om när nåt blir obehagligt eller tokigt på nåt vis.

Mycket hänger på personerna vi träffar och hur dom tar Fabian på för vis.
Idag var dom väldigt proffsiga och Fabian var så himla duktig han med.

Jag började med att hålla på och skratta på mig när det blev vår tur att komma in.
Det var en man och en kvinna i rummet och kvinnan sa till mig
-då kan du sätta dig i den röda stolen där och ta Tommy i knät.
Tommy var mannen i rummet😂😂😂

Jag satte mig i röda stolen men med Fabian i knät istället😁

Han fick titta på lite bilder , dom lyste och kollade i hans ögon.
Sen fick han droppar i ögonen som gjorde hans pupiller enorma och han blev väldigt ljuskänslig.
Dom skulle verka i 45 minuter innan vi skulle träffa ögonläkaren så vi gick ner till cafeterian en sväng under tiden.

Nästa undersökning gick över förväntan och Fabian var fantastiskt duktig❤
Han är lite närsynt men det blir inga glasögon nu.
Om ett år ska vi göra samma koll igen.

Hans pupiller är fortfarande stora och han är ljuskänslig.
Har ju varit riktigt fint ute idag med sol och allt.
Men vi har hållit oss inne för Fabians ögons skull.

 När vi kom hem hade vi besök av ett gäng tjejer.
Ett trött gäng😊😴
 Selma hade sån skön sovställning.
 Jag har även hunnit med att sy ett par byxor mellan bus och bebisgos.
 Fanny bakade en god hallonkaka till kaffet.
 Jag har gjort färdigt den här stora hästen som ska till en liten Hugo.
 Närsynte bofinken Knut ligger bredvid mig i soffan och kollar på tåg på plattan.
Han var så trött efter besöket på lasarettet och sov middag rätt länge.
 Symaskinen har gått varm sista dagarna och jag har även sytt det här söta prickiga setet😍
Det är vid symaskinen jag hämtar ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar