Summa sidvisningar

fredag 17 februari 2017

Bad, bak och sjuka barnbarn

 Det är fullt upp från morgon och kväll, ja även nattetid här hemma.
Har inte ens varken orkat eller hunnit bloggat.

Men igår hade Fabian sin favoritdag. Det var nämligen bad på Neptunbadet.
Stora fina killen som håller låda både natt och dag här hemma.
Vaknar allt som oftast och är vaken flera timmar på natten.
Det är lagom kul när man ska upp tidigt och jobba sen.
 Håller mig vaken på jobbet med att baka godsaker😊
Det här är Elins favoriter.
Är nästan benägen att hålla med henne.
Dom är sjukt goda, helst om man äter dom kylskåpskalla.
Står inte i receptet men det blev ca 40 st.
 Har knappt sovit nåt i natt heller.
Robert var snäll och gick upp med Fabian kl 06.
Jag fick sova till 8 då han kom in och väckte mig.
Fanny var i telefon och Lovis hade blivit sämre.
Tungt att andas och febern hade stigit.
 Jag åkte ut och hämtade dom och så gick vi upp till akuten  (vi bor alldeles nedanför).
 Stackars lilla gosiga pluttan.
Endast 6 veckor gammal och har redan hunnit med både öroninflammation och förkylning.
Proverna dom tog visade inget men RS-virus kunde inte uteslutas.
Vi fick åka hem igen men skulle hon bli ännu sämre fick dom komma tillbaka.

Det har hon blivit så nu på kvällen när jag skriver är dom där igen.
Selma är ju också sjuk så min snälla mamma är och håller henne sällskap.

 Vi har haft Roberts föräldrar på middag.

 Det blev en trerätters och förrätten var fantastiskt god!
Robert stod för den mesta matlagningen idag.
Ravioli med svamp och tryffelfyllning på en bädd av ruccola.
Rostade pinjenötter och så skirat smör med salvia över.
Har nog inte ens ätit så gott på restaurang nån gång.
 Varmrätten var baconlindad kyckling med färskostfyllning.
Till det tomater som bakats i ugn med olivolja i 3 timmar, så potatisgratäng och pepparsås.
Sjukt gott det med.
 Efterrätten bestod av hemgjord citronglass i havreflarnskorgar (hemgjorda) så grädde och färska hallon till.
Mycket mumsigt det med.

Nu hoppas jag att det går bra för dom på akuten.
Det bästa var nog om dom fick ligga kvar.
Fanny blir (med all rätt och förståelse) så himla orolig att vara hemma med Lovis när hon är så påverkad och dålig❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar