Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2017

En dagstripp till naturhistoriska museet

 Vi tog och gjorde en liten utflykt till Naturhistoriska museet, bara enkelt över dagen.
Stannade (som oftast när vi åker till Stockholm) och åt på ChopChop i Enköping.
 När vi kom fram till museet visste inte Fabian riktigt vart han skulle börja.
 Jag började såklart att reta upp mig på friska latmaskar direkt.
Vi hade rullstolen med åt Fabian då han blir trött i benen och tappar balans och kraft i dom när han gått en stund.
 Fullt gående pigga familjer och vuxna som står och väntar på hissen istället för att ta trappan en våning upp.
Slutade som oftast att jag bara rullstolen och Robert Fabian så gick vi upp så dom friska latmaskarna kunde ta hissen.
 Den lilla kalven med två huvuden minns jag från när jag var liten och åkte på skolutflykt till museet.
Den är från Björsberg i Bjursås.
 Fabian var helt lyrisk och visste inte hur snabbt han skulle kunna kolla på allt spännande som fanns att se.

 Dinosaurier gillar han mycket och dom tittade han länge nyfiket på.



 Vågade till och med klappa dom.
 Robert låg i farozonen då han blev attackerad av en dinosaurie men han hann undan med blotta förskräckelse och livet i behåll.

 Satt ett par på en bänk när jag skulle ta dom här korten på Fabian.
Dom skrattade lika mycket som mig åt honom.
Han såg så himla rolig ut😁

 Han var även i rymden en sväng 😊






 En del saker var lite läskiga och då tog han pappa i handen och gick fram försiktigt.
 Det var en mycket trött och nöjd kille vi åkte hem med❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar