Summa sidvisningar

måndag 17 oktober 2016

Vi har i alla fall försökt

 Det är ingen pigg kille vi har här hemma. Brännhet och slö.
Svårt att sova men trött hela tiden.
Sover små oroliga stunder sen vaknar han igen.

Halv två i natt lade vi oss i soffan. Slumrade till sittande med honom i famnen.
Lyckades till slut få honom att ligga bredvid mig i soffan.
Särskilt mycket sömn har det inte blivit i natt.
 Blev väckt i morse kl 9 av att mamma kom.
Då låg Fabian på mig och sov.
Jag kom inte så långt då så jag somnade jag med.

I närmare 8 veckor har vi försökt att skola in Fabian på dagis (vet att det heter förskola)
Det har inte alls gått som jag trodde.
jag har fått tagit semester för att kunna vara med.

Jag har suttit i deras kök och Fabian har med jämna mellanrum kommit och kollat att jag var kvar.
Ibland hämtade han mig så skulle jag vara med dom

Världens bästa fröknar med ett tålamod utan dess like.
Det var ett speciellt dagis för barn med lite extra behov.
Trots det så gick det inte.

Leka gick såklart bra, helst utomhus.
Men när det kom till mat och sömn så gick det inte alls eller mindre bra.

Det har även börjat krångla hemma.
Viktkurvan har börjat dalat och maten vill vi absolut att den ska fungera.
Det har blivit så att inte ens hans syskon som alltid fått mata honom inte längre fick göra det.

Han har börjat sova oroligt på nätterna och läggningen har blivit en ångestfylld händelse.
Den kan ta timmar och han sover endast mellan oss.

Jag kan inte längre varken gå på toaletten eller duscha utan att han står och gråter utanför dörren.
Nåt han aldrig reagerat på förut.
 Idag skulle vi ha möte med chefen på dagis. Fabian skulle firas för han fyllt fyra.
Mötet hann vi med tack vare att mamma väckte mig.
Något firande blev det inte då han är sjuk❤
 Vi har diskuterat fram och tillbaka och beslutat oss för att säga upp Fabians dagisplats.
Han är absolut inte varken redo eller mogen för att gå på dagis.
Och jag har knappt några semesterdagar kvar.....fast det var väl det minst viktiga i det här sammanhanget.

Fabian går först och han ska må bra och känna sig trygg.
Vi får fortsätta gå på öppna förskolan, badet och Händelseriket, sånt som han gillar.

Det blev ett känslosamt avsked på dagis idag❤
 Fabian dreglar floder och snoret rinner.
Fick byta tröja hela tiden för han blev alldeles våt.
Sydde en haklapp modell större med fleece på baksidan.
Det löste problemet och vi kunde ha samma tröja på sen.
 Vi har varit trötta idag hela familjen.
Robert sover på syrummet i natt igen då han ska upp före 04.
 Jag varvade ner framför symaskinen på kvällen medan Fabian och Robert låg i sängen och kollade på bollibompa.
Har gjort varsin mössa åt oss och så blev det två tröjor till Fabian.
 Ja vad har jag lärt mig av den här dagen då?
Jo, att man inte ska bära svart när man har en snorig, dreglande liten kille hemma.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar