Summa sidvisningar

lördag 8 oktober 2016

Fyndat och fixat

 I morse hade Robert sovmorgon.  Jag och Fabian gick upp kl 06.
Han ville ha sina nysydda kläder och det fick han såklart.
Att sen ta kort på honom i dom är inte det lättaste.
 Han var ju tvungen att kolla sig i spegeln också 😊
 Hade lite gos i soffan med alla nallar. Innan Fanny kom och hämtade mig.
Vi har varit på bytesmarknad.
Känns SÅ lyxigt att bli hämtad och inte vara den som hämtar!

 Vi kom i bra tid och hämtade långt fram i kön som snabbt ringlade sig bakom oss.
 Vi blev bland dom första in i lokalen och gjorde fynd direkt.
Så pass stora fynd att vi fick lov att gå ut med dom och gå in och handla vidare sen.
Fanny hittade ett jättefint dockskåp, en resesäng och en liggdel till syskonvagnen för endast 210:- tillsammans.
 Jag köpte leksaksmat till Fabian,
 En naken dock och dockvagn,
 Överdragsbyxor från polarn o pyret,
 En film och en vindtät mössa också den från polarn o pyret.  Allt detta slutade på 170:- tillsammans.

 Dockan kunde ju inte vara naken så jag sydde lite kläder åt den.
Pilligt att sy så smått.
Sen tyckte Fabian att jag skulle sy till alla nallar också så han radade upp dom i en kö på strykbrädan 😊

 Men han fick nöja sig med att dockan fick kläder.
 Han har kört runt på sin lilla kompis i vagnen på kvällen.

 Liggdelen passade perfekt på syskonvagnen.
Fanny får ta vagnen jag haft när Alice och Selma varit här.
Är tvungen att ha dom i syskonvagn om jag ska kunna gå ut med dom själv då Fabian inte klarar att gå själv längre sträckor.

Fynd gör mig glad 😊
Varför köpa nytt när man kan köpa så bra saker begagnat till betydligt bättre pris👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar