Summa sidvisningar

tisdag 4 oktober 2016

Att visa känslor är inte lätt

 Vi hade lagt till så att vi fick gå ombord på båten tidigare.
Så skönt att slippa sitta i vänthallen en timme.
Vi tog en drink i väntan på att få gå upp till hytten.

 Varför inte passa på att snygga till sig även dag två när finkläderna ändå var med😊

 Vi hade bokat bord på restaurangen istället för buffén.

 Hade vacker utsikt åt alla håll jag såg åt❤


 Till förrätt åt jag fisk och Robert ren.

 Samma även till varmrätt, fast annan rätt såklart.
 Himmelskt gott!!


 Efter maten fanns det världens största dessertbord med massor av godsaker.



 Ibland vill ögonen ha mer än magen....

 Det var vi och en massa pensionärer på båten. Ett storband spelade på kvällen.
 Det som är så bra när man reser med många pensionärer är att wifi't räcker till 😉

 Blev en och annan god drink.


 När lösögonfransarna hamnat i pannan var det dags att ge sig ner till hytten.
 Robert avskyr mer eller mindre mig på morgonen när vi är på resor. Jag är ju livrädd att missa frukosten!
jag vaknade med ett ryck klockan fem över nio!
-Robert!! Frukosten!!
Vrålade jag rakt ut.
Den stängde nämligen halv tio.
Vi skyndade upp och inågra att klockan bara var strax efter åtta....
Min mobil hade ju ställt om sig till finsk tid...
Det var inte mycket kärlek i den blicken jag fick av min man då...
 Men vi kunde ju gå ner och vila vidare efter frukosten sen 😊

 Kollade runt på fina flaskor i taxfreen.
 Tog en kaffe med tillbehör innan det var dags att gå av båten.
Vi har haft en fantastisk resa och härlig helg.
Skrattat och haft det skönt i varandras sällskap.

 Det var inte bara på  nervägen vi råkade ut för en olycka.
På hemvägen åkte vi förbi ett par som precis krockat med en älg.
Dom hade verkligen haft änglavakt som stod oskadda bakom bilen.
Älgen hade inte samma tur....



Fabian var vaken när vi kom hem. Mormor mötte upp oss i hallen när vi kom.
Fabian han kom och tog mormor i handen och drog in henne till soffan igen.
Oss brydde han sig inte alls i.
Det kom först på natten att vi verkligen var hemma igen.
Han har hållit oss vakna hela natten genom att ömsom pussas, bitas, rivas, kramats, sparkats och luvats.
Det är inte lätt att visa känslor när man är en Fabian❤

4 kommentarer:

  1. Vilken läcker "outfit" du hade på dig! Jättefin!! Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Kände mig faktiskt fin i den 😊 Kram!

      Radera
  2. Vilken bra blogg du har Cathrine!! Följer den varje dag. 😀😀 / linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!! Jätteskoj att höra! 😁😘

      Radera