Summa sidvisningar

fredag 2 september 2016

Snart är boet tomt

 Man tycker att sommaren aldrig ska ta slut när man är mitt i den.
Men när hösten kommer så har den sista  tjusning den med.
Den klara luften och löven som börjar få sina fina färger.

Vi gav oss ut på en promenad i morse i den sköna höstluften.
Sommarvärmen hänger sig kvar än.
 Gick förbi där Selma Lagerlöfs hus stod en gång i tiden.
Nästan sorgligt att bara gå förbi där.
Tänk om huset ändå fått stå kvar.



 Vi stannade till i Kålgårn och lekte en stund.





 Plockade pinnar och tittade på fåglar.









 Fabian gick själv kanske som max 100 meter.
Jag överdriver inte när jag säger att den sträckan tog runt 1 och en halvtimme att gå....tålamod är bra att ha.

 På eftermiddagen tog vi bussen ut till Grycksbo.
Felix min minsting, (en gång minsting alltid minsting) har flyttat hemifrån och fått en egen lägenhet.


 Det blev fullt hus hos Felix. Jag och Fabian, Elin och Alice, Fanny, Jesper och Selma kom dit samtidigt.

 Felix verkade ha flygande mattor hemma. Han och Jesper körde runt dom små som skrattade högt och bara ville åka mer.

Det mesta var fixat i hans lägenhet men jag kunde de hjälpa till med att sätter upp en gardin i köket och skruva upp ett par hyllor.

 Vi började med att hälsa på hos Fanny sen Felix och sist hos Elin och Alice innan vi skulle åka hem.
Idag var det Fabian och Alice som hade kramkalas ❤


 Selma hon höll på att doppa Pippi i krbabsåsen för tillfället.
Som (bloggande) mormor måste man ju ta bild innan tar bort såsen 😉

 Alldeles innan Robert kom och hämtade oss sa Alice,
- Jag har ritat en gubbe.
Men få se, sa jag och Elin.
-Den är här, sa hon och pekade på näsan 😁

Jag älskar såna här dagar då (nästan) alla ses. Bara Rasmus som saknades❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar