Summa sidvisningar

söndag 25 september 2016

Det blev en rolig helg till slut ändå

 Igår skulle vi egentligen ha varit på århundradets bröllop mellan Fabians gudmor Elin och hennes George.

Tyvärr hade vi ingen möjlighet att kunna närvara men har sett bilder idag och det var verkligen ett magiskt bröllop!
Ett stort syrianskt bröllop.
Med massor av folk, musik och god mat.
 Det blev en rolig helg till slut ändå.
 Sista veckan har vi planerat och förberett en överraskningsfest för mamma som fyllde 70 för en månad sen.

 Vi skulle vara hos min brors familj och fira henne.
Dom hade fixat med möbler och partytält på sin gård.
Pyntat och gjort det så fint.
 Min Elin skulle lura ut mamma.
Hon hade sagt att hon skulle till Bjursås på fest och mamma skulle köra ut henne.
Det var ju ingen lögn, bara det att mamma skulle ju ovetande på samma fest hon med😊
 Vi gjorde skyltar med texten FEST och pilar på som kusinernas barn stod efter vägen och höll i.
Dom höll skyltarna för ansiktet så hon inte kunde de se vilka det var.

Den sista skylten stod var framme vid Jerker och Anna.


 Fabian hjälpte gladeligen sin morbror med allt.



 Sen var det bara att invänta gästerna och själva huvudpersonen.


 Fanny och Jesper sov hos oss och passade Fabian.

 Till slut kom dom!
Elin hade smygfilmat mormor i bilen så vi kunde höra vad hon sagt när dom kom åkandes.
Fabian var den första att motta henne när hon chockad steg ur bilen med tårarna rinnande efter kinderna.

Hon hade inte fattat nåt förrän dom var framme vid målet och hon fick syn på oss allihopa.

 Vi började med att gå en tipspromenad som jag gjort.
Det var bara frågor om mamma.
Hon är expert på att klanta till det och göra bort sig.
Skrattade högt för mig själv när jag gjorde dom 😂

 Vi hade tur med vädret också. Kom lite regn precis när ungarna skulle ställa upp sig med skyltarna efter vägen.
Sen var det fint resten av kvällen.



 Kan säga att mamma var inte den som hade flest rätt på tipspromenaden.
Elin hade 9 av 10 och sen Jerker fru Anna på andra plats med 8 rätt.
Robert kom på fjärde plats och vann ett par skyddsglasögon 😁


 Vilken galet roligt kväll vi hade. Jag har skrattat så jag fick kramp i magen.
Älskar min släkt!
Så galet roliga hela högen!!


 Det dracks mer än jag borde ha gjort och det blev en salig blandning som känts på idag.
Galiano Hot Shot när drack man det sist?
Mitten på 90-talet typ😁


 Elin och morbror Jerker. Han trodde att hon flinade lika mycket som honom när han sa:
-smile!
 Felix körde hem oss på natten. Skönt med stora barn med körkort.
Tyvärr kunde inte Rasmus vara med så han jobbade.
 Idag har jag legat i framstupa sidoläge med en spypåse och försökt överleva dagen.
Herregud!
Kan inte minnas när jag var såhär dålig sist....
Men vilken rolig kväll.
Den lever jag på länge.
Tycker lite synd om bror med familj som fick städa upp efter festen utan vår hjälp....

Det blev inget bröllop med det blev en bra och rolig helg ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar