Summa sidvisningar

fredag 26 augusti 2016

Framtiden säkrad

 05:30 blev jag väckt av det absolut sötaste jag vet. Han hämtade sin platta och satt och kollade lite på den så jag kunde de dra mig i en hel kvart innan det var dags att gå upp.

Sen är det bara full fart som gäller.
Han tog fram gröten i skafferiet och ställde på bordet så det var bara att fixa frukost till honom.
Tänk så bekvämt det hade varit om han kunnat äta själv.
Då hade jag kunnat dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro.
Men lugn och ro det existerar inte riktigt här hemma.
Mer full fart hela tiden.
 Jag fick i mig en kopp kaffe i all hast. Mjölken tog slut så min andra morgonkopp med kaffe fick jag inte.
Sen skulle vi rita.
 Såhär i slutet på lön så gapar gärna kylskåpet tomt.
Jag åt tårta till frukost......
 Regnet har öst ner hela jäkla dagen!!
Två rastlösa människor, en stor och en liten, har fått vara inne och leka hela dagen.
 Igår var vi och ordnade med nåt som är rena grekiskan för mig.
Nåt vi dragit på länge.
Men nu är det gjort.
Vi var till banken och fixade med våra pensioner.
I två timmar satt vi där och fick hjälp med allt.
Så himla skönt att ha det gjort
 Imorgon ska vi fylla på kylskåpet också 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar