Summa sidvisningar

torsdag 14 juli 2016

Jag ska bli mormor igen!

 Här hemma är vi FÖR barnarbete. Igår fick Fabian vara med pappa och jobba.
Han mådde som en prinsessa där fram och jag passade på att ta igen mig där bak.
Men det tar på krafterna att jobba när man är liten. En kvarts arbete sen sov han.
 På eftermiddagen blev det övningskörning med Fanny i spöregnet.  Men man behöver träna på det också.

 Fabians nallar dom har det inte lätt. Det är tur att det är nallar.
Igår släpade han (efter stora bekymmer och mycket jobb) ut halva sitt rum till vardagsrummet.

Bäddade ner mig uner alla nallar och sängkläder och där skulle jag sitta..
I morse var det uppstigning 04:30. När man börjar bli sugen på lunch kl 8 ja då har man varit uppe tidigt...
 En av nallarna behövde gå på toa i morse.
Fabian kom och hämtade mig och visade att Nalle satt på toan.
Själv satte han sig på sophinken:)
 Nalle måste ha gjort ner sig ordentligt för han åkte in i tvättmaskinen sen.

Jag skrattar så jag får ont i magen åt den här killen om dagarna.
Det är en ständig passning men det är även en ständig underhållning .
 Han har så mycket fuffens och tok för sig hela tiden.


 Nalle skulle visst ut också. Han fick sverigehatten och så skulle han ha skor. Men dom var i minsta laget för Nalle.
 Det slutade med att jag stoppade Fabian i vagnen istället och vi gav oss ut på en motionsrunda.
 Klarade oss undan regnet precis! Vi hann gå/jogga en mil innan vi mötte Robert och fick skjuts hem.
Min medlöpare hade somnat.

 Som dom två rastlösa själar vi är så gav vi oss ut på eftermiddagen igen.
Stannade till och lekte i en park i Elsborg området.
Även denna gång hann vi precis hem innan hela himlen öppnade sig och regnet öste ner!

 Men Fabian skulle inte tro han kunde de slippa undan jobb när vi kom hem.
Nä han fick minsann hjälpa till att plocka ur diskmaskinen.
 Jag hade nog i ärlighetens namn hellre gjort det själv.
Besticken hamnade inte i ordning direkt.
men vad gör väl det när man får hjälp :)

 Vi gick upp till gruvan på eftermiddagen. Jag fick ett i fall och gick in på Aquaroom  (salong) och beställde en klipptid.
Om två veckor ryker håret!

Det är så trött och slitet.
Jag snurrar in mig i det på nätterna, fastnar överallt, det är tjock och jag blir svettig och varm av det.
Kommer säkert att ångra mig (som alltid)
men nu har jag fått nog av detta långa hår!!

Det får bli nån snygg page istället så nu ska jag googla frisyrer och bilder.
 Då dagen började med träning så avslutas den med en skål chokladpudding!

Och så till dagens nyhet!!
Jag ska bli mormor igen!
Selma ska bli storasyster:)

Kram på er :-)

2 kommentarer:

  1. Grattis till det kommande barnbarnet!! Lyckliga lilla bebis som får dig som Mormor!! <3 Det blir spännande att se din nya frisyr. Oroa dig inte...tycker du inte om det, så växer det ju ut! ;-) Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Karin!! Dina kommentarer gör mig alltid så glad!!
      Ha en riktigt härlig helg! Kram på dig :-)

      Radera