Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2016

Sommarens första dopp i sjön

 Vilken härlig dag vi haft i dag. Strålande sol och blå himmel.
 Vi packade badkläder och cyklade till Roxnäs och badade.
 Till och med jag doppade mig. Jag avskyr att bada i kallt vatten!
Det värker i hela kroppen och jag frustar som en säl när jag kommer i.
Kippar efter andan och försöker att slappna av i min stelfrusna bortdomnade kropp för att få luft.

Två gånger utsatte jag mig för det idag!
 Fabian lekte i sanden mest. Han tyckte också att vattnet var lite kallt men han badade han också.
Om än lite motvilligt till en början.

Jag har försökt få färg på mina likvita ben. Tänk att dessa två helt olikfärgade kroppsdelar sitter på samma kropp.
Ser ju helt sjukt ut.
Varför får jag inte färg på benen?!
Vi är ju ute i stort sett hela dagarna när det är fint.
Överkroppen måste skugga nederdelen på nåt konstigt vis.

 Somrigare än såhär kan det knappt bli.
 Är så sjukt nöjd med köpet av vår vagn/cykelvagn.
Fabian somnade efter mat och bad så skönt i vagnen.
Den är otroligt lätt att dra efter cykeln och känns knappt att den sitter på där bak.
Det får plats massor med packning också.
 På kvällen har jag sytt mig ett par sköna shorts.
 Lika vita som mina ben då det var enda tyget jag hade hemma som skulle räcka till.
 Fickor både bak och fram och bekväm resår i midjan.
Passar min tantkropp perfekt.
 Ska nog sy fler av dessa :)
Det tråkigaste är ju att rita av och klippa ut mönstret och det är ju gjort nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar