Summa sidvisningar

fredag 1 juli 2016

Goda recept och tandkräm i mikron

 Startade dagen med en sovmorgon då min käre make gick upp med Fabian.
När även jag vaknat till liv gav vi oss ut på en långpromenad i ömsom sol ömsom regn.
 Jag kom i mina nya träningsbyxor jag köpte på rea i vintras men då var dom aningens små.
 Vi gjorde en bra runda och sprang tillsammans ett par kilometer till och med.
 Slank in på Thunströms bakgård på hemvägen. Har aldrig varit in där. Fika får vi ta en annan dag när vi inte är svettiga i träningskläder.
 Vi hann då hem innan hela himlen öppnade sig!

 Medan regnet öste ner ute så satte jag mig vid symaskinen och sydde mig ett linne.
 Ritade mönstret på fri hand och det blev riktigt snyggt om man får vara lite osvensk och säga det själv.
 På kvällningen tittade solen fram igen och jag och Fabian gick ut en sväng för att köpa gröt tills imorgon.

Dom har målat trappen bredvid Åhléns så färggrann och fin!
Vi hade sån tur att se inte bara ett tåg utan två på hemvägen.


 Har haft en riktigt liten buskille på kvällen.

 Vi har busat och skrattat. Jag älskar hans underbara smittande skratt.


 Han avslutade sin kväll med ordentligt bus som inte jag riktigt var med på.
Ibland önskar man att man hade ögon i nacken....
Jag ställde in vällingen i mikron som vanligt för att värma den.
Gjorde iordning Fabian under tiden.

När jag skulle ta ut den luktade det varm tandkräm....
Den lilla busen hade på nåt vis utan att jag sett fått in tandkrämstuben i mikron.
Nu har vi tandkräm i hela mikrovågsugnen....

Här kommer recept på nåt som jag antar är godare än varm tandkräm.
Nämligen Langos!
Till degen behövs:
25g jäst
3 dl vatten
1 stor kokt potatis
1 tsk salt
Ca 7 dl vetemjöl
5 dl olja till fritering

Rör ut jästen i det ljumna vattnet.
Blanda i riven kokt potatis, salt och mjöl.
Låt jäsa ca 20 minuter.
Dela degen i 16 bitar och platta till.
Fritera nån minut på varje sida.

Vi brukar ha på creme fraiche med ett par pressade vitlöksklyftor i,
röd lök, skinka, riven ost och räkor.
Man har på det man gillar helt enkelt.

Nu ska jag städa mikron sen hoppa i säng.

2 kommentarer:

  1. Läckra träningsbyxor!! Verkligen fina färger! :-) Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Ja visst var dom snygga :-)

      Radera