Summa sidvisningar

tisdag 5 juli 2016

Gammalt blir som nytt

 I morse hade vi besök av Åsa från habiliteringen. Hon har gjort en tavla med veckans alla dagar och så har hon skrivit ut en massa olika bilder.
Meningen är att vi ska sätta upp bilder för att på så sätt visa Fabian hur vår dag ska se ut.
Han kan ju även se vad vi gjort eller kommer att göra nån dag framöver.

Nu kommer han såklart inte att förstå, men han kommer nog att lära sig framöver.

Vi har varit ut ett par gånger och knallat omkring och lekt i lekparken.
Där fick Fabian en kompis som hette Nemo som var 7 år.
Han ställde massor med frågor om Fabian.
Barn är så härliga och ärliga.
Men inget är liksom konstigt för dom.
 Jag sa att Fabian förstår det mesta du säger till honom men han kan inte prata själv.
Nrmo pratade massor med Fabian och berättade vad han kunde och visade hur han kunde de hoppa och trixa lite.
Fabian tittade intressant på och lekte med sanden.
 Vi tog en motionsrunda hela familjen när Robert kom hem. Så skönt att ha kommit igång riktigt med att röra på oss.
Robert har krympt ur mycket av sina kläder. Dom  stora t-shirtarna har legat i en stor Ikea kasse länge och jag har inte kommit mig för att kasta eller skänka bort dom.

Jag som tyvärr växt åt det andra håller har inte mycket sommarkläder som passar.
jag har ett favoritlinne som jag haft i massor med år.

Nu börjar tyget ge upp och jag har vårdats över att den dagen kommer och det går sönder.

Nu har jag ritat av och gjort ett eget mönster på linnet.
Tagit Roberts gamla t-shirts och syr mig nya favoritlinnen.
Det är ju toppen att kunna återvinna på det viset.
Kläderna kommer till användning igen och kostar mig inte ett smack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar