Summa sidvisningar

måndag 6 juni 2016

Studentvecka och mösspåtagning för Felix idag

Jag hoppas att ni gillar många bilder. Om inte är det bara att skrolla förbi.
Jag tar så mycket kort när vi är ute att det blir svårt att välja ibland.
Då kan det lätt bli många istället.
Vi tog en promenad i morse till Willys för att handla lite.
Hade sån tur att gamla ångloket kom precis.
På hemvägen kom det igen men då hade Fabian somnat.
Ska ringa vårdcentralen imorgon igen då han fortfarande är dålig stackarn ♡
Åt en av dom godaste sommarluncher som finns när vi kom hem.
Färskpotatis med matjessill, gräddfil och gräslök.
Jag och Fabian somnade efter maten. Robert åkte och jobbade.
Lyckliga, blivande studenter hade mösspåtagning idag.
Dom går först en runda med en fot på gatan och en på trottoaren. 
Sen ska dom stoppa ett mynt i en brunn innan dom samlas på stora torget. 
Sötaste lilla Selma var där för att kolla in morbror Felix.
Hon blev glad när hon fick syn på morbror Fabian också.
Torget var fyllt med glada föräldrar, vänner, släktingar och studenter.
Fabian han kollade på annat än studenter han haha :)
Selma blev trött så Jesper gick en sväng och hon sov gott när han kom tillbaka.
Tänk att min fina Felix tar studenten!
Jag får rysningar i hela kroppen varje år jag står här och tittar på alla glada studenter.
Jublet när dom springer in mot mitten får håren att resa sig på mina armar.
Man kan nästan ta på allvar lycka och glädje som är i luften.
Bra jobbat världens bästa Felix!! 
Fabian tyckte brorsan varit så duktig att han fick applåder av honom.
Och en kram såklart♡
Och så lite bus :)
Kvällen var dock inte i lika trevlig stämning som eftermiddagen. 
Jag var tvungen att gå runt med cykelhjälm på mig inne.
Så fort jag tog av den grät han av ilska. 

Fick tipset av Fanny att prova sätta den på Nalle. 
Och vips!
 Det funkade och Fabian blev nöjd, men nöjdast var allt jag!
Han vill inte gärna somna själv i sin säng så jag satt bredvid honom med min hand på hans kind tills han somnade.
Lilla hjärtat mitt ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar