Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2016

Promenad, matmarknad, grillning, dunder och brak

Jag väckte Robert i morse och var lite stressad för att vi skulle ut och gå innan jag skulle jobba.
Helt i onödan visade det sig....
Jag min virrpanna hade onsdag idag...
Men det var visst tisdag och vi var lediga båda två.

Vi kom ut på en långpromenad till slut utan att behöva stressa.
Fabian somnade i vagnen och sov nästan hela promenaden.

Nu är han förkyld och snorig också. Lilla plutten, nu har han varit dålig i tre veckor i rad.
På tillbaka vägen kollade vi igenom den italienska matmarknaden som kommit och blir kvar till helgen. 
Det fanns massor och det såg riktigt gott ut.
Vi gick hem och duschade för att möta upp Fanny och äta med henne och Selma.
Fint litet moln på den klarblå himlen.
Jag och Fanny köpte kyckling i vitvinssås med risotto. 
Den var tyvärr väldigt smaklös och inte alls nån höjdare.

Robert åt en pizzaslice som han var nöjd med.
Jag glömde stänga av appen när vi gått klart. Ser ut som vi gått i nästan 5 timmar :)
Två små sötnosar ♡♡
Vi har ingen bra grillplats hemma på vår gård. Robert undrade om vi inte kunde de grilla på mitt jobb.
Såklart vi kunde det.
Finns inget som slår en riktig kolgrill.
Selma och Fabian kunna de springa runt på gräset och busa.
Bilderna kom lite huller om buller. Lite mer matmarknad mellan grillbilderna :)
Lina och Rasmus gjorde oss sällskap.
Vi klarade oss undan det utlovade busvädret som skulle komma på eftermiddagen. 
Men nu på kvällen blev det alldeles mörkt inne och vi tittade ut och himlen var alldeles svart.

Det har åskat och blixtrat men nu verkar det lugna ner sig igen.
Jag tycker det är lite mysigt när det mullrar på.
Mäktigt på nåt vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar