Summa sidvisningar

lördag 25 juni 2016

Midsommarfirande 2 och efterlysning!

 Lade ut en fråga och lite smakråd på Facebook och Instagram om vilken färg jag skulle ha på banden till knätofsarna.
Gjorde äntligen klar tofsarna i morse.
 Gjorde även klart jorgubbstårtan vi skulle ha med oss till Rog på eftermiddagen.
 De flesta rösterna hamnade på rött band så det fick det bli.
Ibland blir man bara lite extra nöjd över det man sytt eller gjort.
Fabians dräkt är en sån grej. Den blev så himla fin tycker jag.

Nåt som inte är lika fint det är mina likvita ben!
Jag efterlyser mina pigment!!
Lade ut en bild på benen på Facebook och min bror frågade om jag hade puls....
Ja, överallt utom i benen...

Nu har jag fått tips om brunutansol som jag köpt och och ska testa imorgon.
Grejen är den att jag faktiskt HAR brunutansol på mig på bilden också!
Man skulle kunna tro att jag badat i klorin!

Alltså kan man tappa sina pigment med åren?! Jag har väl aldrig nånsin haft så vita ben förut!

Vi tog med oss Selma för att fira midsommar i Rog.

 Vi hade med oss lite mat alla vi som var där och åt.

Så mycket gott och Selma åt med god aptit.
 Inte det lättaste att hålla ordning på besticken när man är liten.

 Fabian fick egen mat och hjälp att äta som vanligt. Men han äter med god aptit han med.

 Jag fick ett glas vin av svärmor till maten. Svalkade gott i värmen.

 För helt otroligt vad varmt det varit idag. Man ska inte klaga, men fick gå in och leka med barnen för det var för varmt åt dom ute.


 Kusin Elsa har lite leksaker där som dom kunde låna och leka med. Selma pyssladeom dockorna så snällt.

 Folkdräkt på såklart när man ska på majstångsresning.

 Finaste lilla Semlan ♡

 Det är en mysig stuga Robert föräldrar har.

 Fabian och farmor busade lite.
 Fabian skulle köra Selma men det gick inte så bra alls.


 Han fick hålla i farmor och farfar i handen och gå istället.

 Så mycket minnen som väcks när vi är i Rog. Älskar den fina utsikten över Rogsjön.

 Det gjorde nog Fabian och Selma med.

 Bystugan är sig likt. Man tyckte allt var så stort när man var liten. Nu är det i själva verket inte alls stort.


 Det var så varmt att barnen blev helt slut. Dom har ju lite svårt att vara stilla. Vi hade vatten med oss som tur var.
 Vi gick hem tidigare med två trötta barn. Selma somnade sött i vagnen.
 Fabian så fort vi satt oss i bilen.
 Postkuren och bystugan. Postkuren brukade vi rymma till när vi var små och rymde hemifrån. Alla byns postlådor finns där inne.

Vi tog med oss en påse bullar och rymde sen gick vi hem igen när bullarna var slut.
 Fick en sån fin bild på min Elin igår. Hon är så vacker.
 Nåt som inte var lika sött som henne var drinken Robert gjorde ikväll. Det skulle bli en prototyp av en strawberry daiquari.

Men han tjoffade i banan och gud vet allt så den gick inte ens att dricka utan vi fick hälla ur den. Men den var ju snygg att ta kort på.....

Nattinatti alla midsommarfirare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar