Summa sidvisningar

måndag 13 juni 2016

Jobbigt på jobbet

 Fabian cyklade med mig till jobbet i morse.
 8 grader ute bara och Tisken låg blank.
 Vi började med morgonmöte och Fabian noterade allt vi sa.
 Vi var inte riktigt överens men mötet slutade bra till slut.
 Fabian tog över och städade lokalen. Det tog på krafterna och han höll på att somna på golvet. Jag vet inte, men är barnarbete tillåtet?
 Sen blev det lunch och Fabian väntade in gästerna. Nu hade solen kommit fram ordenligt och det var riktigt varmt ute helt plötsligt.
 En av matgästerna var röd med svarta prickar. Den enda som för övrigt klagade på maten också....
 Inte bara nyckelpigor som är känsliga. Har som "några" andra kollat på fotboll idag. På stora torget hade dom ställt upp en stor skärm och folk satt i stolar bänkade en timme innan matchstart. Jag kollar hellre på hockey. Jag stör mig nåt så hemskt på allt skådespel som är i fotboll. Dom ramlar av vinddraget och ser ut som att dom brutit varenda ben i kroppen och håller på att dö. I hockey där får dom en tackling och en smäll så blodet forsar. Blir ihop tejpade i bästa fall och spelar vidare som inget hänt.

Nu tycker jag såklart att det är kul att se Sverige spela fotboll när det är såhär stort. Har min bror med familj på plats i Paris. Vore en dröm att få uppleva en sån grej. Vilken stämning!
Halva läktaren bara lyste gult av alla supportrar från Sverige i sina gula tröjor.

Till försäkringskassan: Fabian har såklart inte jobbat idag. Han klarar inte det. Han kan inte ens äta själv och inte städa heller. Är dålig på att föra protokoll också, man ser inte alls vad han skriver.

1 kommentar:

  1. Bra kommentar till Försäkringskassan!!! Jag hade tänkt skriva något liknande som svar på din fråga om det var tillåtet med barnarbete.... Hi hi, men du hann före! ;-) Karin.

    SvaraRadera