Summa sidvisningar

tisdag 15 mars 2016

Tänk så knasigt det blir ibland

I morse efter att ha gjort alla morgonrutiner så gav vi oss iväg till öppna förskolan. 
Vi började med att bygga järnväg sen blev det sångstund.
 Fabian satt mitt i ringen under sångstunden och dansade och klappade händerna.
Efter sången visste han att det var fika, jag som inte tog något med till honom eftersom han åt gröt alldeles innan vi skulle gå.

Som tur var fanns det banan som han kunde äta. Det går inte att rubba den killens vanor när han vet hur det brukar vara.
Jag har varit på en kanonbra föreläsning idag av en kille som heter Johannes Hansen. 
Fuck your fears hette den.
 Det var precis vad jag gjorde i lördags när jag åkte slalom. 
Texten syns dåligt på bilden men det står: "Modiga människor lever inte för evigt, men fega människor lever inte alls"
Det var helt fullsatt i salongen.

Var till Ica Maxi och handlade på kvällen. Började skratta för mig själv i bilen när jag kom att tänka på en sak.
Kanske har berättat det förut men jag tycker det är så kul.

När jag och min kompis Malin jobbade natt så kunde vi får se både det ena och det andra på nätterna. Vi var med om både otäcka och roliga saker.

Den här händelsen var mest märklig.
Det var en riktigt kall vinternatt, närmare -20 grader.
Vi åkte ju runt i hela stan då vi hade besök i flera områden på lite olika tider.
Den här natten såg vi en dam i runt 80-årsåldern som var ute och cyklade.
Klockan var bara 04 på morgonen. 
Vilken ände i stan vi än befann oss i så dök hon upp på cykeln.

Vi började bli oroliga för tanten. Det var ju så kallt ute och dessutom mitt i natten.
Vi träffade på en polispatrull och talade om vad vi sett. Dom skulle kolla upp damen på cykeln sa dom.
Kan ju vara nån dement tant som är ute och förvirrar sig.


Nåt år senare var min exman och våra barn på Gran Canaria. 
Där träffade vi ett par från Falun. Vi pratade om allt och mamman i familjen undrade vad jag jobbade med.
Nattpatrullen i Falun svarade jag.
-men gud sa hon. Min granne blev jagad av dom en natt! Sen skickade dom även polisen på henne! 
Oj då svarade jag!
Hon berättade att grannen var en mycket morgonpigg dam i runt 80 som brukade vara ute och cykla i ur och skur året om...

Ööh, då var det nog mig och min kompis hon menade, sa jag. 
Pinsamt!! 
Stackars tant. Hon trodde att vi hade förföljt  henne när vi dök upp på olika ställen i stan. Vi jobbade ju bara som vanligt och åkte överallt.

Men hur liten är världen? På Gran Canaria av alla ställen fick jag veta vem tanten på cykeln i Falun var.
Vi såg henne flera gånger mitt i nätterna efter det. Talade om för våra andra arbetskamrater att det var i sin ordning med henne så hon slapp få polisen efter sig igen ifall dom skulle se henne också :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar