Summa sidvisningar

söndag 27 mars 2016

Tåg, fåglar, tåg och så lite Ikea där emellan

Det är tur att vi inte gjort oss av med myspölen till Fabian. Han har dom senaste dagarna bäddat ner sig och sina gosedjur i den och haft kramkalas.
I morse syntes han knappt under högen med nallar, hundar och apor.

Robert har varit på trav på Romme med några kompisar idag.
Jag har hjälpt vår snälla granntant ner till Telia och köpa en ny mer lättanvänd mobil.
Imorgon ska jag visa henne hur den fungerar. 


Jag och Elin tog en tripp till Ikea. Köpte en rulle papper till Fabian då han ritat slut på den förra han fick av mormor.
Nu kan han rita ett tag igen.


Vi körde ut Elin till Grycksbo. På vägen hem såg vi ångloket. Stannade till vid Preem så Fabian fick se det riktigt. 
Vi har haft fullt upp hela dagen. Hade en påse med brödsmulor vi skulle mata fåglarna med. Den fick Fabian syn på och gjorde tecknet för fågel.
Det vara bara att klä på oss igen och gå ut och mata fåglarna. 
Om ni zoomar in bilden nedan så syns det hur han sitter och gör tecknet för fågel med tummen och pekfingret. 
Idag var han tuff.
Vågade till och med kasta bröd till dom själv.
Han skrattade nöjt när fåglarna åt och kvackade runt hans vagn.
Vi kan ju aldrig bara gå hem utan att gå förbi Resecentrum och kolla ifall det står några tåg där.
Idag hade vi sån tur att det kom ett långt godståg precis när vi kom upp på perrongen. 
Sen kunde vi gå hem. Det blir ju lite tokigt med sov tiden nu när man ställt om till sommartid.
Men han somnade till sist i min famn. Han som varit så duktig att somna i sin säng vägrar nu för tiden.
Han går nästan upp i sömnen och ska somna i soffan hos oss.
Såklart att han får det. 
Huvudsaken han känner sig trygg♡
Avslutar dagen med några kloka ord.
Önskar bara att jag kunde ta in dom och tycka om mig själv som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar