Summa sidvisningar

torsdag 3 mars 2016

Robert är en bättre hemmafru än mig

Idag har Fabian haft vattengymnastik med pappa. Han blir tuffare i vattnet för var gång. Men inte så tuff att han törs flyta själv utan vill gärna hålla i sig i oss.

Jag var på en utbildning på eftermiddagen på brandstationen om brand och fallolyckor för äldre.
Ja nu är ju inte jag äldre....än...

Men bra vimsig är jag. Dom ropade upp och och prickade av oss. Mitt namn ropades upp två gånger.
-Här har vi en Cathrine Wickström igen!
Hmm..det är nog jag det med, svarade jag.
När jag anmälde mig första gången gjorde jag det från mobilen.
Fick ingen bekräftelse så sen gjorde jag om det från datorn på jobbet och då fick jag en bekräftelse. 

Tydligen blev jag anmäld båda försöken ändå.


Slog på Endomondo appen när jag skulle gå hem sen för att kolla hur långt det var hem. Glömde dock slå på den direkt så jag hann gå en bit.
Jag har lite tvångstankar. När jag nästan var hemma stod den på 2,7 kilometer. Jag kan ju inte gå hem på en så udda sträcka. Nej då måste jag gå en omväg så jag kommer upp på en jämn kilometer. 
Lite störd är man.
Världens bästa man har jag då! Han hade gjort iordning en smarrig sallad som stod färdig att äta när jag kom hem.
När jag är ledig är jag inte så himla duktig på att ha mat klar när han kommer hem.
Jag måste skärpa till mig på den fronten. Jag kan ju inte ha en man som är bättre på att vara hemmafru än mig? Eller?? 
På kvällskvisten satte jag mig vid symaskinen för att sy en ny meps till Fabian då han växt ur sin förra. 
Han kollade billobompa i sängen på mitt rum och drog på sig en tomteluva. 
Mepsen ville han inte alls ha på sig. Men den blir perfekt att ha ute sen när vårsolen skiner på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar