Summa sidvisningar

fredag 25 mars 2016

Påskmiddag, magsjuka och galna familjemedlemmar

Tidig uppgång som alltid. Vi tog tjuren vid hornen och började sätta igång att städa och fixa mat så fort morgonkaffet slunkit ner.

Fabian som vill hjälpa till med allt vi gör fick ta över moppen och torka golven när jag var klar.
Jag hade ställt skurhinken i badkaret så han inte skulle komma åt den. 
Trodde jag ja.....
Det var små sjöar på golvet innan jag kom på att han visst nådde och hade gjort lika som jag gjort (fast jag vred ur det mesta vattnet ur moppen först)

Han är så himla rolig.
Robert stod på sin plats vid spisen och tog selfies och stekte köttbullar. Inget fel på simultanförmågan där inte.
Man kan ju tydligt se vilka lydiga killar jag har här hemma. En som städar och en annan som lagar mat. Bilderna talar ju tydligt för sig själv.

Jag kunde lugnt luta mig tillbaka i soffan och käka praliner och kolla dokusåpor. 
Nja inte riktigt. 
Jag sprang runt och plockade leksaker, tvätt och bäddade sängar samt torkade upp sjöarna efter Fabian. 
Vi fick så otroligt snygga kläder av ett par vi känner förut.
Så jäkla snällt så jag nästan svär!
 Blir så himla tacksam och glad♡
Men nån som blir gladast det är Fabian det. Idag kände han sig nog extra snygg. Han visade pappa direkt vilka fina byxor han hade. Sen gick han och speglade sig och såg så nöjd ut :)
Så satte han på sig Tomteluvan. Blandar ihop högtiderna lite. 

Med tungan rätt i mun försökte han starta diskmaskinen också.
Han har blivit så lång och stor våran kille. Världens bästa Fabian♡
Jag glömde ta kort på all den goda maten vi gjort.
Alla kunde inte komma på påskmiddag heller. Rasmus var 
och pimplade öl och anglade. 
Jesper och Selma fick magsjuka så lägligt. 
Stackrarna dom har varit riktigt dåliga. Få se om Fanny klarar sig eller om hon åker på det också.
Elin, Alice, Felix och så Roberts föräldrar och en bror kom, plus en kompis till Robert så det blev fullt hus ändå.

Vi bjöd även ner vår snälla granne som nyss blev änka på mat.
Hon blev så glad och tacksam. 
Vi tycker så mycket om henne.
Felix han är favoriten hos både Alice och Fabian och dom körde hårt med honom. Fast helst hade han nog velat se hockeyn som var på tv'n. 
Såhär kan det se ut när man går in på Facebook under en hockeymatch.....
En något "lätt" upprörd Robert har uppdaterat sin status X-antal gånger under matchen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar