Summa sidvisningar

måndag 15 februari 2016

Att glädja andra gör en gott i hjärtat

Det var en kylig men vacker morgon när jag gick till jobbet. Fåglarna kvittrade och solen sken.

Har haft lunch på jobbet idag.
Bjöd mina vänner på hemlagad potatismos, biffar, morotsstuvning och kantarellsås. Dom åt med glädje och tyckte det var jättegott.  
Jag måste hålla med dom. Det är en favoriträtt hos mig med. Finns inte mycket som slår hemlagad potatismos. 
Har haft besök hemma av Rasmus, Felix, Fanny och Selma. 
På onsdag åker några av dom till Gran Canaria och Felix ville bli klippt innan. Kapade av nån decimeter hår på honom. 

Alla mina barn har enormt tjockt och mycket hår. 
Fabian skulle behövas klippas han med men då behöver man vara några stycken och hjälpas åt.


Har kollat på Sofias Änglar på kvällen. Vilket jobb dom gör. 
Fy vilka hemskheter en del familjer får gå igenom.
Cancern tar alldeles för unga människor från vår jord. 

Vi har massor vi skulle behöva ta tag i för att få lite ordning i vårt liv. Dom senaste åren har allt bara skjutits framför oss. Det har varit en pärs att bara ta sig genom en dag.
Vi har varandra, vi är friska, vi har jobb och hem.
Vi har det otroligt bra jämfört med många andra.
Att glädja andra om så bara med en lunch får mig också att må bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar