Summa sidvisningar

tisdag 10 november 2015

Världens bästa Fabian

Det finns en stund på dagen då jag faktiskt har lite energi i kroppen.
Det är på förmiddagarna.
Eftermiddagen är jag som en urlakad trasa.
En aning piggare om jag fått vila en stund på dagen.

Passar alltid på att vila när Fabian sover middag.
Nu har han ju inte gjort det så bra när han varit förkyld men dom två sista dagarna har han sovit bra igen.
Idag sov vi middag lika länge han och jag.

Det gjorde susen för oss båda.
Sen hängde vi med Robert på en långtur med bussen.
Den blev så lång att Fabian hann tröttna. Då började vi att träna med tecken istället så tiden skulle gå.
Han lärde sig att göra tecknet för skor under resan.
Han kan flera stycken tecken nu.

Vi var förbi på Hemköp när vi kom hem efter bussresan.
Dom har billiga grötsmoothies just nu. Tre stycken för 19 kronor istället för ordinarie 15 kronor styck som dom brukar kosta just där.
Fabian ska alltid hålla i dom själv i butiken.
Men han vet att dom ska upp på bandet när man kommer till kassan.
Det där med tålamod är dock inte hans starka sida.
Så fort han lagt upp dom på bandet ska han ha tillbaka dom igen.
Hon i kassan pratade med honom och han visade äta tecknet för henne och pekade på smoothisen.
Han är så himla duktig.

Mamma var hit på förmiddagen och tog med Fabian på en promenad.
Jag passade på att sy några mössor och göra ett par tavlor medans energi fanns i kroppen.
Jag måste ju fixa lite alster inför julmarknaden vid gruvan.

Imorgon ska jag ha sopplunch på jobbet, det blir trevligt.
Nu blir det god natt ända tills jag vaknar av en mardröm igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar