Summa sidvisningar

torsdag 8 oktober 2015

Idag har jag fredag

Fabian vaknade strax före halv sex i morse. Såhär pigg såg jag ut då..... 
Han somnade om igen i sju tiden. Robert sov också skönt. Han har ju gått upp före klockan 03 varje natt/morgon den här veckan. Jag ville inte vara hemma och skramla och väcka dom så jag gick till jobbet.
Efter en uppfriskande promenad och få komma in i värmen på min mysiga arbetsplats så såg jag lite piggare ut sen.
Jag drack kaffe och åt frukost på jobbet i lugn och ro. Robert ringde i halv nio tiden. Han hade vaknat och trodde att jag somnat om i soffan, hade sprungit upp för att väcka mig men jag var borta.
Men han var tacksam för sin sovmorgon. Fabian hade sovit ända till tio.

Fick ett mess sen där han frågade om jag hade matlåda med mig.
Den hade jag såklart glömt. Jag hade även glömt att jag hade bilen hemma och faktiskt hade kunnat tagit den till jobbet.....
Nu var det skönt att gå så det gjorde mig inget att jag glömde bilen hemma. Värre med matlådan. Men Robert var snäll och kom med den till mig.
En av mina pensionärer hade gjort ett eget melodikryss och skulle köra det idag. Jag bakade lite till kaffet. Chokladsockerkaka och kolakakor.
Fabian var såklart med och lämnade min matlåda han med. Han tyckte att jag hade fina kojor under borden när det låg dukar på.
Han som höll i melodikrysset spelade dragspel själv. Det var det finaste dragspel jag nånsin sett! Otroligt vackert.
Robert fick syn på en snygg löpsedel i fönstret när han gick förbi Film och Fabel. 
Jag gillade bilden på oss alla tre.
Imorgon är jag ledig så man kan säga att jag har fredag idag. Ska ringa vårdcentralen imorgon. Jag har en sån otäck klump i halsen. Har inte ont eller nåt utan det känns som nåt är i vägen. Jag kan knappt svälja.

2 kommentarer:

  1. Hej fina du, jag köpte tidningen och har läst den. Fint och bra reportage om er.
    Du är så duktig som promenerar en massa, vill också börja gå men måste nog ner mer i vikt innan, har värk i knäna nu.
    Ni är en så mysig familj och sån fin sammanhållning mellan er alla, så härligt att läsa din blogg om det mysiga ni gör. Det skulle vara skoj o träffa dig/er någon gång.
    Ha en bra helg nu, jag är också ledig imorgon (fredag) så jag har helg nu ;-)
    Kram Synnöve

    SvaraRadera
  2. Dina kolakakor är säkert jättegoda! Du kan väl skriva ned receptet en dag... Skulle vara skoj (ock gott!!) att prova! Jag ska givetvis köpa tidningen och läsa om er! Kram, Karin. :-)

    SvaraRadera