Summa sidvisningar

måndag 19 oktober 2015

Höstpyntat lite

Har gjort lite höstfint utanför mitt jobb idag.
Sen har vi ätit korv med bröd, pratat om förr i tiden och skrattat massor.
En av mina pensionärer hade fått en sån rolig bok av sitt barnbarn.
Den hette farfarsboken.
Det var massor med frågor i den som han skulle svara på.
Frågor som ett barn skulle ställa dom.
Om hur det till exempel var när farfar var liten.

Ska se om jag kan hitta någon sån mormorsbok så kan Fabian ge sin mormor en.
Farmor och farfar skulle också ha fått en varsin.
Skulle vara kul att läsa även för oss lite större.
Hans morfar har vi ju ingen kontakt med så där får vi nog gissa oss till hur han haft det....
Om nån skulle hitta nån sån bok nånstans får ni gärna säga till. Den han fått var köpt i Stockholm.

Ja, hur är det annars då?
Jo Fabian gör framsteg och är en riktig liten buspojke.
Full rulle från morgon till kväll och det är ett ständigt vakande öga på honom.
Jag vet inte riktigt hur jag mår.
Jag tycker att jag mår bra (eller borde i alla fall göra) med nytt jobb som jag älskar och allt annat bra som hänt oss.

Men jag går runt och ångestsuckar mer än nånsin. Har en stor klump i halsen och ska få remiss till öron-näsa-hals för att kolla upp vad det kan vara.
Jag känner den även utifrån och Robert har också känt den.
Ibland kan jag knappt svälja.
Jag har ätit för låg dos av min medicin också.
Jag slutade ju med den ett tag sen har jag sullat till det och trott att jag ätit rätt dos.

Jag är ständigt trött, glömsk och allmänt  förvirrad.
Det är tur jag har Fabian som håller mig vaken.
Jag brukar alltid passa på och lägga mig att vila när han gör det.
Jag får vara tacksam för att han fortfarande sover middag.

Imorgon ska jag tillbringa hela dagen med min älskade fina lilla treåring ♡
Han har nog drömt lite nu på kvällen för han vaknade och var jätteledsen.
Fick komma upp och mysa i soffan en stund sen somnade han om igen.

8 kommentarer:

  1. Kan det vara nått med sköldkörteln kanske ? EVA G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det nog nåt år sen jag tog prover för det men då visade det inget.

      Radera
  2. Hej, det där låter precis som det jag är sjukskriven för. Sönderstressad. Ta det lugnt och mot sväljsvårigheterna kan du testa omeprazol. Jag har reflux av stressen så magsyran kom upp till halsen och den svullnade upp. Kram på dig MiaD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det nog vara, jag får testa och se om det hjälper. Tack ♡

      Radera
  3. Skickar en liten höst-kram till dej.

    Ha en fin dag
    Farmor Ulla-Brith i Järfälla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack farmor Ulla-Britt♡
      Kramar tillbaka

      Radera
  4. Finns liknande böcker på både åhlens och decoria här i Falun :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket då får jag kolla runt lite :)
      Kram!

      Radera