Summa sidvisningar

lördag 3 oktober 2015

Hej då härliga matmarknad vi ses nästa år igen

Fabian har så roliga idéer för sig ibland. Som i morse när jag skulle sitta i soffan och dricka mitt morgonkaffe med Roberts skor på mig.

Kan ha varit en hämndaktion på nåt vis också. Jag måste ha gått i sömnen i natt när jag var upp till Fabian. Han ropade i fyra tiden och jag var in till honom. Bytte blöjan i mörkret som jag alltid brukar göra för att inte väcka upp honom allt för mycket.

Det gick bra och han somnade om. På morgonen ropade han igen då var klockan nästan halv åtta. Han somnade visserligen ganska sent igår kväll. 
Jag gick in och skulle ta upp honom. Han var kissvåt från tårna till öronen stackarn.
Jag hade lyckats tvinna blöjan på nåt vis på natten så han hade utsidan inåt på blöjan fram.

Åh vilket dåligt samvete jag fick! Stackars liten, alldeles kall och våt.
Jag var ut och hämtade Fanny och Selma på morgonen. Robert och grabbarna drog till Karlstad på hockey. 
Idag var sista dagen på Matmarknaden. Igår var det halv storm men idag var det vindstilla och klarblå himmel.  
Gatorna var smockfulla i hungriga människor. Mamma bjöd mig och Fanny på fisk and chips. Mums så gott det var.
Vi har ätit så mycket gott den här veckan, ja inte bara vi. Gatorna har varit fulla varje dag och köerna till matstånden har ringlat långa. Nästa år kommer dom tillbaka igen.
Längtar redan.
När vi alla hade ätit så skulle vi vila lite var planen. Första somnade inte Fabian. När han väl somnade så vaknade Selma kort där efter.

Så det blev ingen vila...
Elin, Alice, Dennis och hans mamma kom förbi och hälsade på oss en sväng. 
Så fort flickorna hörde att Fabian vaknat så skyndade dom in på hans rum för att leka.
Selma hon gjorde tappra försök att ta sig upp i sängen till Fabian.
Jag och Fanny har rensat i varenda vrå här hemma idag. Fått ihop flera säckar med saker som ska säljas och ges bort. 
Ska även sälja iväg lite vagnar som mest bara står. 

Vi hade hjälp av Selma och Fabian hela tiden när vi höll på. Dom tyckte det var jättekul att klättra runt i alla klädhögar vi gjort på golvet. 
Vi blev hungriga igen efter allt städade så vi gick ner på stan för att kolla om det fanns nån mat kvar. Det gjorde det inte. Dom var i full gång med att plocka ihop allting och dra vidare norrut på sin tripp. 
Gatorna var tömda på folk och det stod en massa lastbilar bara där dom packade in sina saker.

Vi gick och köpte en pizza och tog hem och delade på.
Vi rensade vidare lite till innan Fannys svärmor kom och hämtade henne och Selma för att köra hem dom. Selma hade somnat direkt. 
Fabian han hade inte lekt klart så han byggde lite mer med lego innan han kunde lägga sig.

När/om han vaknar i natt ska jag dubbelkolla blöjan när jag byter på honom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar