Summa sidvisningar

fredag 9 oktober 2015

Gott och blandat

Vi fick skjuts av Robert ut till Grycksbo när han skulle jobba. Hoppade av hos Fanny så tog vi en promenad till Elin tillsammans. 
Elin hade bakat kladdkaka och bjöd på. Det är alltid lite livat på dom små i början när vi träffas. Men efter en stund så går det bra och dom leker snällt med varandra. Alice åkte med sin farmor hem och skulle sova där.
Selma blev trött av allt bus och jag och Fabian tog bussen hem med Robert.
När kom hem har vi byggt med lego och lekt med tåg och bollar.
Jag gjorde ett tappert försök att äta soppa och smörgås. 
Fabian tyckte att jag skulle ha lite extra pålägg på mina smörgåsar. Hårdtuggat och svårsmält i mina ögon.... till slut såg jag knappt mina mackor längre under allt lego.


Nåt som inte är svårsmält och gott det är kolakakor! Här kommer recept på dom:

Ca 30 st 
100 smör
1 dl strösocker 
1 msk vaniljsocker 
2 msk sirap 
2 1/2 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 

Gör smöret mjukt i Micron  (ej smält) blanda i alla ingredienser och rör ihop till en deg.
Dela degen i två bitar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. 
Gör två rullar och platta ut dom. Grädda i 175° ca 10-12 minuter. 
Skär i sneda "remsor" medan dom är varma.


Mycket godare än legomackor! :)

2 kommentarer: