Summa sidvisningar

lördag 31 oktober 2015

Fabian, en framtida inredare

Har haft en galen pojk hemma idag. Han har varit så full i bus hela dagen. Vänt uppochner på hela hemmet. 

Jag klippte till tyget i morse för att sy gardiner till köket. Men jag fick ge upp och ta min lilla buspojke ut på en långpromenad. 
Vi var ute ett par timmar och strosade runt lite överallt. Affärer och allt var stängt eftersom det var röd dag (nåt jag inte riktigt hade koll på) Gick nämligen upp till loppisen som såklart var stängd den med idag.

När vi kom hem så åt vi lunch sen somnade Fabian. Ja, jag slumrade till en kortis i soffan jag med. 
Hann sy klart gardinerna innan han vaknade.
Han är så himla rolig lilla Fabian. Han såg direkt att det var nya gardiner i köket och pekade på dom flera gånger.
Jag flyttade om lite blommor och saker i fönstren och torkade rent. Han skulle såklart göra precis som jag gjorde.

Han flyttade om blommorna flera gånger. Gav mig en dalahäst och pekade att den skulle stå i andra fönstret. När jag ställt den där skrattade han nöjt över att jag förstått vad han menade.
När han fixat färdigt med blommorna gick han över på soffkuddarna. Han puffade och flyttade om dom lika många gånger som blommorna innan han blev nöjd med sin insats.

Vem vet, han kanske blir värsta inredaren när han blir stor. Han verkar ju ha blick och fallenhet för det redan.
Vi gick ut en sväng på eftermiddagen också. Måste bara visa hur bra vi syns i mörkret med alla våra reflexer. 
Jag har en reflex i form av dalahäst (såklart) på min mössa.
Älskar tyget. Det är lite höst och lite dala inspirerande inslag i det. 
Sydde matchande kuddar till av tyget som blev över.
Jag hade inga fina band till gardinerna hemma så det fick bli vita bomullsband så länge. Jag tror jag ska köpa ljusblå band att knyta upp gardinerna med sen.

Fabian har somnat utan napp ikväll. Tror jag, han kanske hade gömt nån i sängen. Vill inte tända lampan och riskera att han vaknar för att kolla.

Han är så duktig på tecken också. Det ringde på vår dörr tidigare ikväll och Robert sa till Fabian:
 -Nu kommer det nån! 
Fabian sken upp som en sol! Gjorde tecknet för mormor och skyndade ut i hallen.
Nu var det inte mormor som kom så han såg lite besviken ut.
Men hon kommer hit imorgon. Jag var ju tvungen att berätta vad han gjort och då sa hon att hon kommer hit imorgon. Dom där två dom är bästa kompisar dom.
Mormor♡Fabian 

Han tecknade även pappa idag för första gången. Först såg inte Robert det men sen gjorde han det igen och då såg han.
Ni kan gissa om det var en stolt, mallig pappa. Med all rätta♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar