Summa sidvisningar

onsdag 14 oktober 2015

Fabian 3 år!!

Vet inte om det var förväntningar inför 3-årsdagen som gjorde att Fabian vaknade klockan 03 i natt och höll låda till halv fem.
Han sov lite längre på morgonen sen som tur var och så gjorde även vi.
Både jag och Robert jobbade senare idag. Det bra med de är att vi kan ta morgonpromenad tillsammans. 
Blev en promenad i raskt tempo på 5 kilometer. Tisken var spegelblank och det var bara två grader ute. Friskt och skönt promenadväder.
Vi ska ha riktigt kalas för Fabian på lördag när vi är lediga båda två.
Jag har haft Oriflame och klädvisning på jobbet idag. Bjöd på hembakat som vanligt.
Det blev fullt hus i min lokal och damerna fick en visning av ansiktskrämer och rengöring av ansiktet.  
Det provades kläder också. Även jag provade, dom hade riktigt snygga kläder. Ett Danskt företag som heter Friendtex som tillverkar dom.
Det här är första bilden på mig och Fabian. Jag hade fortfarande inte riktigt fått tillbaka färgen i ansiktet efter all blodförlust. Fabian föddes klockan 10:57 för tre år sedan. 28 minuter senare tog han sitt första andetag.
Det visade sig vara världens bästa Fabian som kom till just oss.
Helt otroligt att det gått hela tre år redan. 
Kanske extra svårt att få in det då han inte alls är som en treåring.
Han och Selma ligger ganska lika i utvecklingen och hon blir 9 månader imorgon. 
Mormor har varit på habiliteringen på kvällen idag. Dom hade ordnat en träff för mormor /farmor till barn med utvecklingsstörning. 
Fanny, Jesper och Selma var här och passade Fabian på kvällen när vi jobbade och mormor var på vift. Det hade varit bra tyckte hon att få prata med andra i samma sits. Det blir verkligen lite annorlunda med ett barn med särskilda behov för alla nära honom. 

Fabian fick ett stort paket av mormor idag. Hon var här och passade honom innan Fanny och Jesper kom. 
Han fick Duplo av henne och så fort han fått av papperet (med lite hjälp) och fick se att det var lego så gjorde han tecknet för lego.
Han kan den där killen :) 

Minns när Rasmus var tre år. Vi kom hem från BB med Felix. Fanny var två då och ville bära honom. Vi sa att hon inte fick för att hon var för liten att bära honom. Då sa Rasmus
-ja kan bäla han, ja äl tol kille ja 

2 kommentarer:

  1. Fina killen som kom till er för 3 år sen <3 tänk vad tiden går eller hur. Hoppas han får ett härligt firande på lördag, med er, far/morföräldrar, syskon, syskonbarn och en massa goda vänner. Ge honom en stor grattiskram så här i efterskott från mig. Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag absolut ge honom Synnöve! Kramar tillbaka till dig ♡

      Radera