Summa sidvisningar

måndag 14 september 2015

Present tillverkning

Var på kurs på förmiddagen om våld i hemmet.
Det har jag ju själv lite tråkiga erfarenheter av sen jag var ung.
Sånt som för alltid satt sina spår men som även gjort mig till den jag är idag.

Har som vanligt haft en bra dag på jobbet. Skulle kunna jobba varenda dag där, så bra trivs jag.
Fast jag trivs såklart med mitt jobb med Fabian också.
Två riktiga toppenjobb har jag.
Kollade på programmet Heja Sverige ikväll.
Åh vad jag älskar dom som är med där. Så glada och lyckliga hela tiden.
Precis som Fabian.
Han är alltid glad.

Mormor har varit här och busat med honom. Då blir han extra glad.
Dom var till biblioteket och lekte med dom stora klossarna.
Jag fick en stund för mig själv och passade på att göra lite presenter.
Vi ska på dop så jag sydde ett par små byxor och en matchande dreglis.
Sen har jag även gjort en tavla till ett brudpar.
Fabian fick ett par byxor han med.
Han har ränt iväg på längden i sommar och alla hans byxor börjar bli för korta i benen.

Det är tur jag kan sy honom några nya.
Han kan ju bara ha mjukisbyxor.
Jeans är alldeles för stelt och obekvämt när han hoppar runt på rumpan.
Men byxorna slits väldigt i rumpan också.
Det enda som han inte sliter på är väl skorna.
Som ser nya ut hela tiden.

Imorgon är vi lediga både jag och Robert.
Skönt, han har jobbat hela helgen den stackarn.
Och fått gå upp klockan 04 hela veckan.
Har lovat honom sovmorgon imorgon.
Skulle behöva en själv med.
Fabian vaknar oftast före klockan sex och det tycker jag är lite väl tidigt.

Men nu blir det god natt ♡

2 kommentarer: